Meelworm Als die Twist inderdaad gehuurd was, dan besparen ze er directe kosten mee aan het huren (+ Personeelskosten) voor een attractie die niet super populair zal zijn.
Dungeon vraagt heel veel personeel. Wellicht dat het daarom ook een betaal attractie was. Maar als er te weinig mensen in gaan is het gewoon een dure attractie.
Twee dingen dus die ik ook zelf als park-manager zou verwijderen: Zelfs al zou het me wél voor de wind gaan.. maar juist in een park waarbij dat niet zo is, lijkt het me nog belangrijker dit te verwijderen.
De laatste is Blade. Ik vermoed dat onderhoud wellicht te prijzig werd vanwege de leeftijd van het ding, maar uiteraard kunnen we dat niet met 100% zekerheid vast stellen. In elk geval wel een goede reden voor verwijdering.
Ik denk dat het GP deze attracties ook écht niet gaat missen (in tegenstelling tot wellicht een aantal andere attracties), dus kun je ze aardig risco-loos verwijderen.
In elk opzicht schreeuwt dit "Bezuinigingen" en dus precies wat een park zou doen waar het niet voor de wind gaat.
Als we dan één new-gen flatride terug krijgen zoals bij die Top-Spin gebeurd, dan kunnen ze nog een nieuwe attractie aanprijzen (maar dat zal uiteraard niet voor seizoen 2025 zijn) en denk ik wel dat het park er netto gewoon beter aan toe komt.
Zeker omdat het park ook niet bepaald onbeperkte ruimte heeft, is het inzetten op kwaliteit - zeker op de lange termijn - belangrijker dan kwantiteit. Zeker als de kwantitatieve attracties meer kosten dan ze opleveren (waar het wel sterk op lijkt).
Ik vrees ervoor dat het gebouw van de Dungeon lange tijd leeg gaat staan, maar wellicht dat ze het kunnen hergebruiken als een doorloop-spookhuis met Halloween.
Nu we het toch hebben over "Niet voor de wind gaan".. Zou dat project dat volgens geruchten een Wild Moose zou worden geannuleerd zijn om deze reden?? Aardig stil rondom dat project, niet?