De basis van de attractie, wat ik al eerder heb aangegeven, is om elke zoveel jaar de attractie te updaten met een nieuwe band. Dit is precies zoals deze ombouw nu is gegaan.
Gezien ze nu deze update hebben gedaan, zie ik persoonlijk voornamelijk nieuwe set dressing. Bijvoorbeeld de nieuwe entree schermen die en live feed laten zien van mensen die Mayhem zoeken omdat ze nog steeds niet op het podium staan na uren wachten. De gallery-case room is waar je alle nieuwe sets ziet van de Muppets, ik begrijp vanuit onderstaande video dat nog niet alles er staat om zo verrassingen. De Load-area (Alley) is vol Mamma melrose, Muppets Vision 3D, Pizzarizzo hints. Muppet Mobile Lab zit ook in de Load station, een geweldige deep cut.
Gravity Building heeft veel nieuwe sets gekregen, voornamelijk nieuwe borden die ge-muppet-ficeert zijn. Hoewel de originele Statler and Waldorf nooit bedoelt waren voor de hoek waarin ze nu staan (sommige features zoals ritsen zijn soms zichtbaar vanuit de hoek waar je staat, maar als je zit in de achtbaan zie je dit niet). Mogen we absoluut niet klagen dat deze gered zijn en ze zitten net bij de uitgang dus het is echt een moment opname die de meeste mensen niet in detail gaan bekijken.
Mijn Muppet hart doet een klein dansje voor alle props die gered zijn, alle stukken die toegevoegd zijn en zoveel nieuwe interacties met Muppets.