Komende meivakantie gaan we een aantal dagen naar Europa park met vrienden. We verblijven in Castillo alcazar en mogen dus ook bij alle hotels gaan zwemmen. We komen zondag aan en die dag gaan we nog niet het park in verder, dus we hebben een aantal uren vrij te besteden in en om het hotel. We willen graag gaan zwemmen, maar bij welk hotel is dat het leukst/mooist? Bij Castillo/el andaluz lees ik op de site dat het buitenbad momenteel niet verwarmd is. Als dat eind april nog steeds zo is, valt die al af. Weet ook niet of die waterspeeltuin die er naast ligt wel verwarmd is? Tips zijn dus welkom, waar is het het leukst voor een uurtje of 2? We hebben 3 kids bij in de leeftijd van 10-13.
Waar zwemmen hotels Europa park
Wij doen meestal een Rulantica avondticket op onze eerste dag, de shuttlebus werkt hier ook goed voor. Over hotel zwembaden weet ik niet veel.
JerryBubbles we gaan die week al naar Rulantica een hele dag, dus ook nog een avondticket is niet nodig
Alle zwembaden hebben een eigen charme: de Infinity Pool bij Kronasar heeft een prachtige ligging, het zwembad bij Santa Isabel is prachtig gethematiseerd en ligt praktisch onder Atlantica Supersplash en het zwembad van Colosseo ligt mooi achter het Colosseum.
Onze voorkeur gaat echter altijd naar Bell Rock. Dit is namelijk het enige hotel met een groot binnenzwembad én buitenzwembad. Beiden zijn verwarmd en in het binnenzwembad zitten diverse extraatjes zoals massagestralen en bubbelbaden. Het thema is prachtig en er is een hele fijne stilteruimte met LED verlichting en schermen met visjes er op. Het enige nadeel is de gehorigheid in het binnenzwembad wanneer kinderen luidruchtig aan het spelen zijn.
Ivetje Volgens mij kun je ook nog 1 uur voor sluitingstijd Europa-park binnen wandelen als hotelgast, ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar dat uurtje kan toch erg fijn zijn.
Verder raad ik het zwembad bij Kronosar aan, die vind ik zelf het mooist, en het fijnst om te zwemmen.
- Bijgewerkt
pretparkgekkie05-10 zoiets hoorde ik ook inderdaad. Maar kan daar op de website van EP niks over vinden. Kan je dan gewoon binnen lopen zonder ticket? Want dat is inderdaad wel een goed idee dan. Kunnen we misschien Wodan en/of blue fire alvast mee pakken.
Kronasar ga ik ook even bekijken. Al houdt het me een beetje tegen, omdat we dan weer met de hele bups in de bus moeten ipv gewoon een stukje lopen. Ook de reden dat we niet in Kronasar verblijven die week.
Ivetje zoiets hoorde ik ook inderdaad. Maar kan daar op de website van EP niks over vinden.
Staat op https://www.europapark.de/nl/overnachten/overnachtingsmogelijkheden/voordelen-voor-hotelgasten
ArcovandenBroek dat stukje over toegang tot het Spaanse themagebied bedoel je? Maar dan kan je alleen daarheen en niet verder het park in? Of hoe moet ik dat zien? En vanaf hoe laat is dat?
Voor het zomerseizoen is het nog niet bekendgemaakt, volgt dus later.
ArcovandenBroek ah, oké. Thanks voor de info! Dan is het misschien wel slim om ‘‘s avonds nog even die kant op te gaan ook
Ivetje Kan je dan gewoon binnen lopen zonder ticket? Want dat is inderdaad wel een goed idee dan. Kunnen we misschien Wodan en/of blue fire alvast mee pakken.
Hoe het dit zomerseizoen is gegaan:
Je kon een avondticket bij de receptie halen van jouw hotel waarmee je het laatste uurtje gratis binnen kon komen. Je gaat dan via Spanje naar binnen en kunt dus nog richting IJsland voor Wodan en/of Blue Fire. Daarna kun je lekker een zwembad induiken, want de hotelzwembaden zijn tot 22:00 geopend.
Je kunt ook dat uurtje park overslaan, op tijd gaan zwemmen en daarna heerlijk eten in 1 van de hotelrestaurants. Europa-Park is zoveel meer dan enkel het attractiepark!