Aquaslide Foto's en video's van de huidige situatie met licht zijn, zoals je zelf al hebt ontdekt, makkelijk online te vinden (hoera voor storingen!). Een volledige lijst van de oude effecten heb ik nooit op een rij gekregen maar de belangrijksten zijn:
- Projectieschermen met meteoren
- Een tweetal levensgrote meteoren waar de trein doorheen reed
- Een raketkop met ruimte-ontdekkende astronauten
- Een ruimteschip welke lasers schoot
- Een ''vijandig'' UFO-schip, vermoedelijk eigendom van de aliens die in de wachtruimte te vinden waren
- Diverse lasers en lichteffecten, waarvan enkele (lift 1 en eindremmen) vandaag de dag nog steeds aanwezig zijn, min of meer. De sterrenhemel is nog aanwezig aan het plafond maar is uitgeschakeld.
Bij mijn weten is al dit decor, inclusief de aankleding en figuren in de wachtrij, door Phantasialand zelf vormgegeven. Enkele foto's van de fysieke decorstukken (bronnen: documentaire Phantasialand, krantenartikel over de bouw, onride Space Center van Ride Review op YouTube en forum PhantaFriends):

Feit is dat er niet enkel aankleding aan het plafond hing, maar ook op de grond stond, hoewel waarschijnlijk zó gepositioneerd, dat deze op het metalen frame waar de achtbaan op staat rust, en niet op de ''golfplaten'' die slechts opvulling zijn voor open ruimte tussen de balken van dit frame (goed te zien op de tweede afbeelding met het ruimteschip, een bouwfoto waar de platen nog niet gelegd waren). Dat je dus niet zomaar alles kan plaatsen wat je wilt, à la, maar met een beetje rekenwerk (als Vekoma het in de jaren 80 kon... De baan zelf is overigens ontworpen door Werner Stengel) moet er toch een oplossing te bedenken zijn. Dat het park hier geen toekomst in ziet is een ander verhaal.
Ik blijf me verbazen over hoe vreselijk knap dit gebouw is ontworpen, jammer dat je dat niet meekrijgt als je een rit met VR bril op maakt.