NigelVaar Ik snap persoonlijk niet dat phantasialand investeerd in wuze town. Het is gedateerd en achterhaald helemaal als je kijk naar nieuwere delen.
Als je niet investeerd word het alleen maar meer gedateerd. Juist door te investeren maak je een gebied weer leuk en aantrekkelijk.
JrmWrm de laatste keer dat ik in het park was viel het gebouw me echt niet op, en trok het restaurant in aanbouw toch vooral de aandacht.
Omdat het nieuw is en je nieuwsgierig bent.. maar aandacht afleiden werkt slechts een beperkte tijd. Als het nieuwe gebouw niet nieuw meer is, gaat het witte blok gewoon weer opvallen voor het lelijke witte blok dat het is.
Niek lijkt het me vanaf de grond straks allemaal wel mee te vallen.
Er zijn op Duitse fora wat vergelijk foto's gemaakt naar aanleiding van een soortgelijke uitspraak. Hoewel er wel een aantal hoeken zijn vanwaar het nieuwe gebouw het Quantum verbergt, zijn er nog steeds meer dan genoeg hoeken vanwaar het witte blok behóórlijk lelijk af steekt tegen de omgeving. Iets wat versterkt word door de witte kleur overigens. De kans is groot dat het blok simpelweg in een camouflerend blauw te schilderen, het probleem voor het overgrote deel oplost.
Overigens zijn er ook aardig wat hoekjes vanuit Berlijn waar dit gebouw goed zichtbaar is.. Maar jusit omdat de Berlijnse facades al wit zijn en het gebouw een ietwat stedelijke look heeft, is het vanaf die kant beduidend minder storend. Wat op zich al een beetje aan toont dat een lik verf aan de Wuze-Town kant wel eens voldoende zou kunnen zijn.