Want daar geniet je nog het geest! 👻 🎃
Op 18 oktober waren @Marvin en ik te gast in het wilde westen, waar we een spookachtige avond konden beleven. Wil je het nog meemaken? Dat kan nog twee dagen! Sluit je herfstvakantie lekker af met een avondje griezelen in Slagharen!
Met dit weer wordt het een prachtige avond! Al zullen deze griezels hun best doen het voor velen in het honderd te gooien: 😈
We hebben aan het begin van de avond ook nog even de Dracula 4D show meegemaakt. Toch een oud en wat lawaaiig theater, maar wel grappig. Duidelijk gemikt op de jongere doelgroep die een korte animatiefilm over een zekere vampier in een donkere burcht toch wat spannend vindt. Hoewel de film an sich oke is, merk ik dat de grote studio's ons verwennen met alle gelikte blockbusters. En dan valt een film in dit attractiepark helaas toch wat tegen. Vermakelijk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik had de tijd wellicht liever in Goldrush besteed 😉
Speaking of Goldrush:
Vanavond ligt de baan er mooi bij. Speciaal voor Halloween hebben ze het ding met getimede verlichting in de schijnwerpers (ha!) gezet. En guess what: nog immer dat stevige en verrassend soepele ritje! Hou er van.
Iemand trouwens een idee waarom eerst heel het station wordt leeggehaald, waarna het station pas wordt gevuld, waarna men pas mag instappen? Ik kan wel wat bedenken, maar al met al voelt het echt als een crime voor de capaciteit van dit baantje. Voor m'n gevoel draait 'ie door deze operations met 2/3 van wat hij in principe zou kunnen.
Ons eerste spookhuis van de avond is Crows Nest. Wat een toffe beleving! Waar dit overdag een milder huis is waar je door verschillende routes het spookhuis kunt beleven in de vorm van een soort doolhof, is dit 's avonds een vaste route en bestaan er kleine doodlopende stukjes. Goeie scares, en weinig ranzigheid. Aanrader 😎
De andere spookhuizen zijn aan te raden, Outcast Camp vond ik zelf erg leuk omdat je het volledig buiten beleeft met wat unieke kruip-door-sluip-door elementen. Tof gedaan, ook nice om door die oude stacaravans te moeten. Leuk onderdeel.
Waar ik eerder al eens backstage had kunnen kijken bij The Manor, konden we hem nu beleven zoals bedoeld. En dan voelt het toch opeens wat kort of zo. Ik had hem wat spannender verwacht, al was dat misschien ook omdat je toch al wat herkent van de eerdere tour.
Het gebied rondom Goldrush was voor de gelegenheid omgetoverd tot Lost Trail. Hier zaten ook twee unieke belevingen, waarvan we helaas voor eentje niet werden uitgenodigd/uitgekozen door de scareactor, maar de bizarre bruiloft konden we wel meepakken. Dit was in de categorie 'staat niet op de kaart', zowel letterlijk als figuurlijk: de beleving staat nergens aangegeven en na de tijd vraag je je af wat je nu hebt meegemaakt, maar volgens mij is dat precies de bedoeling.
Het parkdeel rondom de zweefmolen 'Apollo' is deels gesloten en het pompoenengedeelte wordt 's avonds ook niet gebruikt. Hadden ze prima kunnen doen, sfeervol stukje park.
Als afsluiter hebben we nog even de kabelbaan meegepakt, om nog even wat scares in de Mainstreet mee te maken onder ons.
En dan is het uiteindelijk toch écht tijd om te gaan. Super leuke avond gehad, dus dank aan Slagharen!
Mocht je dit weekend nog geen plannen hebben, doe het park aan want je zult het ongetwijfeld naar je zin hebben. En kun je het dit jaar niet meepakken, dan is Halloween volgend jaar weer net zo goed aanwezig in Slagharen. Als afsluiter nog wat foto's die het delen wel waard zijn volgens mij.