Ik was eergisteren in Bobbejaanland, voor het eerst in 25 jaar, en ik vond het juist erg meevallen. Ja, Plopsaland en Walibi vind ik leukere (betere?) parken in België, maar ik heb me alsnog prima vermaakt. Ik vond het qua sfeer en ervaring vergelijkbaar met Parque de Attracciones de Madrid. Niet zo bijzondere theming, maar wel leuk aangekleed en een prima rond attractieaanbod. Terra Magma vind ik echt een verbetering t.o.v. Indiana River (want dat was echt onsamenhangend, ik snap het na 25 jaar nog steeds niet. Indianen in een oerwoud? Om maar te zwijgen van hoe de oorspronkelijke Amerikanen werden neergezet).
We zijn er ongeveer 6 uurtjes geweest en dat was meer dan voldoende om op ons gemak alles te doen wat we wilden doen, waaronder alle achtbanen, waterattracties, reuzenrad, monorail en de (behoorlijk ouderwetse) El Paso Special. Ik zal er niet snel nog eens heen gaan als ze niet iets nieuws neerzetten, maar buiten dat is het een leuke aanvulling op wat er al in de omgeving van Nederland staat denk ik. Het mocht alleen her en der wel wat schoner (groene aanslag, kauwgom en graffiti in de tunnel van de wachtrij van Dreamcatcher etc.) maar ook dat was niet wereldschokkend vond ik.