Michael We hebben het toch over Toverland? Daar kan het blijkbaar niet vanwege brandveiligheid. Daar is geen nuance voor nodig.
En waarom zouden voor toverland andere regels gelden dan andere pretparken of zo'n beetje elk ander bedrijf?
Ik ken je bron natuurlijk niet, maar je kent ongetwijfeld wel dat spelletje waarbij je een zin aan elkaar door moet geven en er op het einde een volledig andere zin uit komt dan wat in het begin gezegd is.
Vertaald naar toverland gok ik dan op het volgende: Ze hebben gekeken naar een systeem om hallen te koppelen en dat specifieke idee mocht niet vanwege brandveilighed. Echter sluit dat dus niet automatisch uit dat een ander systeem wél kan. Wellicht kan dat systeem niet als zodanig geleverd worden door het moederbedrijf. Misschien zijn er andere dingen die we niet zien, maar er speelt ongetwijfeld meer dan alleen "kan niet".
Verder gok ik er op dat de situatie waar je bron zich op berust te maken heeft met de toevoeging van het Magic Forest, dat inderdaad los staat van het Land van Toos (alhoewel: Technisch gezien is de tunnel ook gewoon een loods en staan dus 3 loodsen tegen elkaar). Echter is dat een situatie van dusdanig lang geleden dat regelgeving en bestaande systemen volstrekt anders kunnen zijn dan destijds.
Nuance dus.