Randomnickname95 Het concept powered coaster wijkt nu ook weer niet zoveel af van de powered bob
Dit wordt echt al zo vaak (en zo lang) geroepen als het om vervanging van de Blitzbahn gaat, en hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik het ermee eens ben. Die individuele snelheidservaring zoals de bobkarts die geven is echt totaal anders dan de gewone familieachtbaan-ervaring die een powered coaster biedt. Ja, in theorie zit je bij beide in een karretje met een motortje, maar het is echt een totaal andere beleving.
Als ze Maximus gaan vervangen door een powered coaster gaan ze een unieke attractie met veel snelheidsgevoel ineens ombouwen tot een tweede Toos-Express. Dat voegt nauwelijks iets toe aan het attractie-aanbod, sterker nog, de variatie in het aanbod gaat ervan omlaag. Een familieachtbaan hebben ze immers al. Denk ook dat de attractie daarmee een stuk minder populair zal worden, zo uniek als de Blitzbahn is hij dan ineens niet meer.
Dus ik blijf bij team-Darkride. Dat is iets totaal anders dan de Blitzbahn, maar dan zet je in elk geval iets neer wat écht een vergroting van het attractieaanbod is, en niet iets wat op een vervanger moet lijken maar dat eigenlijk net-niet is. Plus alle eerder genoemde voordelen over een nauwelijks zichtbaar showgebouw.