Nee ik heb me niet vergist bij het taggen van dit topic. Bij Karls werkt men op dit moment aan het eerste Erlebnis-Dorf buiten Duitsland. En waar dan? Nou in een plaats genaamd Oxnard, gelegen aan de Californische kust op zo'n 100km van Los Angeles. Dat is te lezen in een interview met het Duitse Manager Magazin (helaas achter een betaalmuur).
Dit hele idee is begonnen als een grap in een eerder interview voor "Die Zeit". Daarin werd Robert Dahl (eignaar) gevraagd naar zijn droom. Hierop antwoordde hij "om een park te openen in Californië". Daarna kwam het balletje aan het rollen. Een Duitse architect die in Amerika woont nam contact op met Robert Dahl en is op dit moment de persoon die bezig is met de bouwvergunningen. Want inderdaad, de grond voor het nieuw te bouwen Karls Erlebnis-dorf is al aangekocht. Ongeveer 4 hectare, direct aan de kust.
Het is de bedoeling dat dit Karls park er hetzelfde uit gaat zien als de andere Karls parken. Ook zal er, net als in de andere Karls parken, op locatie jam gemaakt gaan worden. Hiervoor gaan ze samen werken met een lokale aardbeienboer in Oxnard. Interessant is ook om te lezen dat op de vraag hoeveel bezoekers ze daar gaan ontvangen het antwoord simpelweg is: "We nemen het zoals het komt, we kennen de markt nog niet. Drie maanden na de opening hebben we daar een beter idee van". Wat mij betreft een verfrissende blik naast de prognoses die normaal gesproken komen bij de plannen voor een nieuw pretpark. Daarnaast volgt ook nog de vraag hoe lang het duurt tot een park winst maakt, waarbij het antwoord volgt dat Karls de uitbreidingen van Karls de afgelopen 8 jaar volledig uit de cashflow betaald worden en het maken van winst voor hen dus een lange termijn gedachte is.
Welke attracties er in het park gaan komen wordt verder nog niks over gezegd maar we kunnen er vanuit gaan dat een tractorbaan niet zal ontbreken 😉 Over een openingsdatum is ook nog niks bekend gemaakt.
Bron: manager-magazin.de