tuindwerg Ik vind de prijzen die ik de afgelopen jaren voorbij zag komen voor de pretparken én het leven daar dusdanig, dat ik dat ook al een reden vond om niet naar de VS te gaan.
Ja.. Mijn eerste trips naar de VS was het eten gewoon nog spotgoedkoop. Zelfs als je naar restaurants ging. De laatste twee trips was dat toch écht niet meer het geval (De laatste keer dat ik er was was weliswaar in Florida, maar daar vond ik het gewoon duur).
Voor wat betreft dat punt van de Telefoon: Dat is gewoon een stukje goede voorbereiding. Heb je helaas in best veel landen nodig (meer dan je zou verwachten). De gemiddelde toerist denkt er niet bij na en doet maar. In de praktijk gaat het ook zelden mis, maar om een voorbeeld te geven: Zelfs in Engeland of Ierland kun je opgepakt worden voor iets wat op je telefoon staat. Daar hoef je Europa dus niet voor te verlaten.
Moet ik bij zeggen: Ik werk zelf momenteel bij een bedrijf dat regelmatig zaken doet in dergelijke landen (onder andere voor ontwikkelingshulp), dus ik heb wellicht een beetje makkelijk praten, maar als je een weet waar je op moet letten valt het in de meeste landen best mee als gewone toerist.