Parc Astérix heeft mij vorig jaar ontzettend verrast, het niveau ligt daar erg hoog en het is niet eens zo bijster duur. Je hebt daar voor de meeste spookhuizen ook nog de keuze deze gratis via een standby-wachtrij te bezoeken, al kan ik wel de Filotomatix Fear aanraden waarmee je zonder wachttijd bij alle 5 spookhuizen binnen kunt. Overigens is het aanbod overdag ook hetzelfde als 's avonds, dus je hoeft niet per se een extra ticket voor de avondopenstelling te kopen.
Walibi Holland is ook een erg hoog niveau, maar tegelijkertijd ontzettend duur. Als je alles wilt doen ben je honderden euro's kwijt (zoals je zelf al hebt uitgerekend), en vanwege de drukte kan het ook nog wel eens bijzonder krap worden om alles ook echt op één avond te doen.
Walibi Belgium vond ik altijd erg sterk, maar er verandert daar dit jaar zoveel dat ik het lastig vind je daar echt een advies voor te geven. Een fast pass haunted vind ik in principe niet echt nodig, je kan makkelijke alle spookhuizen doen met losse tickets. Scheelt toch weer wat geld. Een tip is dan wel om het gratis spookhuis Mine Blast laat op de avond te doen, dan staat er geen hele lange rij meer.
Movie Park Germany ben ik vorig jaar zelf voor het eerst geweest, en ik vond dit ontzettend tegenvallen. Ik was niet zo onder de indruk van de spookhuizen als in andere parken. En sommige mensen opperen Toverland, maar daar ben ik ook niet zo weg van. Je merkt dat veel van het befaamde "Walibi volk" zijn weg naar Sevenum heeft gevonden, en ook de kwaliteit is niet altijd even consistent.
Lang verhaal kort, ik kan Parc Astérix van dat lijstje het meeste aanraden.