Dit zijn de huidige bekende data voor onderhoud in de parken. Uiteraard kan dit later nog aangepast worden, maar dan heb een beetje beeld op wat dicht is.
Universal Studios Florida
MEN IN BLACK Alien Attack: Nov. 4 – Dec. 15, 2024
Islands of Adventure
Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls: Nov. 7, 2024 – Dec. 19, 2024
Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges: Jan. 24, 2025 – Mar. 15, 2025
Vulcano Bay
December: 4, 5, 9, 10, 18, 19, 23, 24, & 31
January: 8, 9, 13, 14, 22, 23, 27, & 28
February: 5, 6, 10, 11, 18, 19, 24, & 25
Epcot
Test Track (Attraction) June 17th — 2025
Disney's Typhoon Lagoon (the whole park!) November 4th — 2025
Ik zelf ga al bijna 10 jaar alleen maar op vakantie in de periode November/December, waarvan ik zeker vier keer de transitie periode heb meegemaakt tussen Halloween en Kerst bij de parken in Parijs, Anaheim en Orlando. Zoals Glenn ook zegt, het is niet specifiek rustiger omdat het geen specifieke evenement periode is. Ik denk dat jij voor jezelf moet afvragen of je de parken in een Kerst stemming wilt zien, of dat je liever gewoon het origineel wilt zien.
Ik wil hier wel een kleine * plaatsen dat het dus mogelijk is dat je bepaalde zaken niet zult meemaken, zoals bijvoorbeeld grote shows, overlay attracties, parken eerder kunnen sluiten vanwege een kerst evenement. Ik heb bijvoorbeeld geen vuurwerk in Anaheim gehad, Happily Ever After gemist en bijvoorbeeld de originele Haunted Mansion nog nooit gezien puur omdat ik altijd in deze periode in November/December ga. Nu ik erover nadenk is het alleen vanwege @Glenneke dat ik Shanghai en Hong Kong tijdens de lente heb meegemaakt 😃
Edit: mijn eerste keer naar Orlando was ook voor 4 dagen Disney en 2 dagen Universal, het is absoluut te doen als je een beetje goed plant met de drukte kalender. Undercovertourist was een goede help hierbij en gebaseerd op hun drukte kalender heb ik toen mijn dagen gekozen. Hier had ik geen spijt van gedurende de trip.