Loup-Garou, Weerwolf. Eén van de bekendste attracties in Walibi Belgium, en ongetwijfeld de beruchtste.

Sinds 2001 versterkt deze houten Vekoma de skyline van Walibi in Waver. De wachtrij duikt zelden onder het half uur, zelfs op rustige dagen. Bezoekers smullen van deze houten attractie.

Maar iedereen, en dan vooral de fans die er echt mee bezig zijn, weet dat de Weerwolf een pijnlijke rammelbak is.

Je hoort vaak de discussie oplaaien. Vele fans willen een RMC, Untamed 2.0.

Maar is dat echt wat Walibi Belgium nodig heeft? Ikzelf zou veel liever een retrack zien door GCI of Gravity Group, om zo de achtbaan in het familiesegment te houden. Dat op de meeste dagen de rijen langer zijn bij Weerwolf dan bij Kondaa, gaat niet zozeer over de capaciteit, maar wel over wat de gemiddelde bezoeker wil.
Een familieachtbaan als Weerwolf omtoveren tot intenser dan Kondaa, ik weet niet of dat de beste keuze is.

Ik ben wel enorm benieuwd naar jullie mening en ideeën! Hoe zie jij de toekomst van de Weerwolf?
En, als toegift; wat mist volgens jou in het attractieaanbod van Walibi Belgium?

De toekomst van Weerwolf?

RMC'en die handel!
Retrack, maar nog steeds hout
Gewoon laten, pijn is fijn
Anders...

Yes! Helemaal gelijk, liever een retrack (al dan niet met wat herberekeningen voor een aanpassing van de totaalervaring) dan een RMC-trucje uithalen.

Ik wil geen Untamed 2.0 of ze moeten hem kunnen aanbieden zonder scheen beugels.

Zadra, Wildfire en Iron Gwazi zijn betere banen dan Untamed die echt teveel airtime momenten heeft.

Weerwolf en Walibi is echt gebaat bij een retrack van weerwolf en hem behouden, ik vind het een mooie baan, hij is alleen wat ruw! Maar misschien kunnen ze hem net zo opknappen als Tonnere de Zeus.

Hoewel mij een RMC sausje erg gaaf lijkt, is het idee niet verkeerd om de houten achtbaan te behouden en goed te laten retracken.

Hang aan de goede zichtzijde van de lifthill een imposant naambord, en voeg mooie houtconstructies toe zoals weerwolven en eventueel een weerwolf hoofd waar je doorheen gaat, zou me zo ontzettend gaaf lijken.

Er zit potentie in!

Dream_wizard Zadra, Wildfire en Iron Gwazi zijn betere banen dan Untamed die echt teveel airtime momenten heeft.

Iron Gwazi heb ik nog niet gedaan, maar die andere 2 wel. En ik ben het echt 100% met je eens.
        Waar Zadra en Wildfire mijn nummer 2 en 1 overall zijn, komt Untamed niet in mijn top 10 .
        Ja ik heb een aantal mogelijke toppers in Europa nog niet gedaan, maar het huidige verschil zal zeker blijven.

TuttiFrutti Voor Walibi zelf zou een retrack veel meer voor de hand liggen dat een Hybrid coaster. Ook is het altijd een lange wachttijd bij Weerwolf dus ik zou ook niet begrepen waarom ze deze überhaupt gaan vervangen.

Belgium is een echt familie park, en deze houten baan loopt er echt, en dan ook echt goed. Maar goed rijden? Dat doet 'ie net weer niet. Het is een interessante baan om een Hybrid van te maken, en ik denk daarom ook dat dat een hele mooie kans voor Walibi zou zijn om het thrill-aanbod te verhogen. Maar, dan zal er wel een familie baan bijmoeten, zoals bijvoorbeeld een compacte Gravity Group baan. Een vernieuwde, nog steeds toegankelijke houten achtbaan EN een Hybrid thrill coaster zouden Walibi Belgium goed kunnen doen (vind ik)

Walibi belgium is een uurtje rijden van mij en dus heb ik egoïstisch de rmc optie gekozen omdat ik een rmc dicht bij huis wil hebben. 🙂

Retracken. Untamed is ook niet comfortabel, om andere redenen, en voor een familiepark heeft Walibi Belgium al meer dan genoeg achtbanen met inversies.

Bovendien vind ik RMCs gewoon spuuglelijk. Weerwolf ligt zo mooi in het landschap dus blijf daar maar lekker vanaf.

Weerwolf is naar mijn mening nog slechts goed voor een ding: de sloop.

Ja de baan is iconisch.
            Ja de baan trekt veel volk.
            Ja er staan lange rijden (voor Vampire ook...).

Maar wat een pijnbank is het zeg... Vorige maand had ik na 4 dagen nog last van mijn knie na één enkele rit Weerwolf.
            Slopen of anders een grondige retrack van hout.

De vraag of er een conversie naar RMC zou komen is ook al vaak gesteld aan de directie van het park. En hun antwoord toen was dat er nooit één zou komen omdat Weerwolf een populaire achtbaan is bij hun publiek.

Anderzijds is men er zich ook echt van bewust dat het een ruwe en oncomfortabele achtbaan is. Er gaan al een tijdje geruchten rond dat Weerwolf een upgrade zou krijgen, dewelke laat ik in het midden. Volgens die geruchten zou dit voor 2026 zijn.

Werewolf moet gewoon een goede retrack krijgen! Volgensmij heeft hij best een leuke lay-out (heb hem zelf nog niet gedaan), maar is gewoon ontzettend pijnlijk (als ik de verhalen moet geloven). Tevens denk ik ook dat het park heel goed een heftige thrill coaster van formaat kan gebruiken.

Mijn voorkeur zou dus zijn om de Werewolf te retracken en de Vampire te vervangen voor een compleet nieuwe thrill coaster, want de Vampire is ook maar gewoon een... tsja, wat zal ik zeggen. Een SLC...

Kunnen ze meteen er een mooi gebied van maken. Of twee mooie gebieden die mooi op elkaar aansluiten.

Maar een retrack, hoe lang blijft dat goed ? Want ik vind tonerre in Parc Asterix ondertussen ook al niet soepel meer ondanks de retrack 😅

• Zingo heeft hierop gereageerd.

MisterDream Hoelang het na een retrack soepel blijft hangt van veel factoren af zoals het gebruikte hout, hoe de retrack is uitgevoerd, wie de retrack uitvoert, hoe goed de supports in elkaar zitten en niet onbelangrijk de gebruikte treinen. Een retrack van Weerwolf met de huidige treinen zal niet het beste idee zijn aangezien de Vekoma treinen erg zwaar zijn en daardoor best op de baan beuken. Parc Asterix viel mij inderdaad best wel tegen gezien hoe "oud" de retrack en treinen zijn, waarom het nu al zo ruw is weet ik niet.

Vorig jaar heb ik Ghostrider gedaan, welke niet ver daarvoor aangepakt is door GCI met millenium flyers, en die was echt zo soepel als maar kan.

Zingo Vorig jaar heb ik Ghostrider gedaan, welke niet ver daarvoor aangepakt is door GCI met millenium flyers, en die was echt zo soepel als maar kan.

Dat is precies wat ik net wilde aanhalen. Die retrack van GhostRider is echt fenomenaal goed gelukt. Ik zou graag zoiets willen zien op Weerwolf. De layout hoeft van mij ook echt niet aangepast. Het is een wat klassiekere layout voor een houten achtbaan, maar dat is stiekem ook wel de charme. Maar laat alsjeblieft RMC ver weg van deze achtbaan. Untamed ben ik absoluut geen fan van, en het laatste wat Walibi Belgium nodig heeft is nóg een thrill coaster. Met Kondaa, Vampire en Cobra zijn ze daar voldoende in voorzien.

Ja, doe mij maar een GCI retrack (eventueel met wat reprofiling) en een set nieuwe Millenium Flyer treinen en het kan een leuk baantje worden.

Dream_wizard Maar misschien kunnen ze hem net zo opknappen als Tonnere de Zeus.

En dat vind ik dan juist een verkeerd voorbeeld. Tonnere 2 Zeus is nog steeds een ruw martelwerktuig. En die treinen van Gravitykraft zijn echt achterlijk en zitten voor geen meter.

Dream_wizard Door die scheenbeugels kan ik er dus niet in, houden geen rekening met langere mensen. Zijn ook totaal overbodig. En die gespen van de riem zitten op een super stomme oncomfortabele plaats.

Ik vind de Weerwolf ook nog steeds een hele leuke coaster en als die een beetje vlot zou rijden, dan is dat nog altijd een topper.
                      Toch enkele bedenkingen. Met de nieuwe coaster wordt het familieaanbod weer flink uitgebreid en ik heb een beetje het vermoeden dat deze baan de plaats van familie capaciteitsmachine moet innemen, zodat er misschien ruimte komt om iets met de weerwolf te doen.
                      Het thrill gehalte in Walibi valt nu ook wel weer mee vind ik. Ze hebben wel wat looping coasters, maar die zijn allemaal serieus gedateerd. RMC weerwolf zou het park twee moderne thrill toppers geven met Kondaa er bij. Lijkt me niet te veel. Cobra, Turbine en Vampire, dat is vergane glorie, nostalgie en opvulling.
                      Een RMC komt misschien ook op termijn goedkoper uit voor een park. Minder onderhoud, omdat dat in principe gewoon een stalen achtbaan is. Maar dat weet ik dan ook weer niet zeker.

Ik vind Weerwolf een prima achtbaan. In tegenstelling tot velen heb ik ook geen problemen met de ruwheid van de baan. Een houten achtbaan mag immers een beetje ruw zijn. Wat mij betreft geven ze de baan een retrack met wat nieuwe treinen, als ze maar weg blijven van de Timberliners, Een retrack van RMC is al helemaal niet nodig gezien de populariteit van de baan. Dat zou echt geldverspilling zijn.

Wat een fijne antwoorden allemaal! Ik had verwacht dat veel meer mensen zouden opteren voor de RMC, maar dus duidelijk niet.

Jordy misschien kunnen we wat meer thematisering verwachten wanneer ze dit gebied aanpakken? Alleszins toffe ideeën.

Ezra een normale woodie en hybrid zou een schitterende combo zijn, maar die zie ik niet zo snel gebeuren. Ik denk niet dat Walibi de ruimte heeft voor twee houten constructies.

JerryBubbles volledig begrijpbare reactie 😅

K-ToF misschien vervat in de herthematisering naar het New Orleans thema uit het masterplan?

Jay-RideMaster een nieuwe Vampire kan ik ook enkel aanmoedigen. Maar ook die is nog steeds heel populair. En het vliegen tussen de bomen heeft ook wel iets, vind ik.

Leuk om zoveel meningen te horen. Duidelijk dus dat een retrack, liefst door GCI, bovenaan ligt.

Ik denk dat de meeste mensen overschatten wat de limieten voor de reguliere bezoeker zijn.
                        Een RMC is mss geweldig voor ons, maar je zit al met echte thrill attracties in het park waardoor de nood voor een nieuwe super achtbaan er niet is. Met Konda hebben ze hun absolute topper, met cobra en vampire hebben ze twee banen waar al mensen voor passen en dan heb je nog Psyké voor het mysterieuze thrill gedeelte. Vul dat aan met een top droptoren en buzzsaw en je hebt qua thrill al een deftig aanbod waar menig bezoeker voor past.
                        Wil dit zeggen dat ze geen thrill extra mogen hebben? Nee, in de toekomst mag er zeker een extra flatride of nieuwe topcoaster komen, maar de weerwolf hoort in dat segment tussen calamity en de thrill te blijven denk ik.