Guy Ik zeg ook niet dat het voortborduurt op Wandavision, maar het speelt zich af in hetzelfde timeframe.
Wandavision speelt zich af in de weken na de gebeurtenissen van Endgame, en we krijgen het verhaal van een bepaald point of view te zien.
Ik verwacht dat Falcon and the Winter Soldier hetzelfde doet maar dan ook vanuit een heel ander oogpunt.
De serie Loki speelt zich ook af in hetzelfde tijdspad, alleen dan in een alternatief universum met een "andere" Loki.
Hawkeye speelt zich ook af in hetzelfde tijdspad van Wandavision en Falcon and the Winter Soldier.
Ms Marvel speelt zich weer op een ander tijdstip af maar heeft wel continuïteit met de films en is onderdeel van phase 4.
Als ik dan toch bezig ben laten we even een beetje logisch maken:
Wandavision - The Falcon and the Winter Soldier - Hawkeye (3 series)
Spelen zich af op dezelfde tijd en zien we het verhaal dus vanuit diverse oogpunten
Loki
Speelt zich wel af op dezelfde tijd, maar dan in een ander universum en met een andere Loki
Ms Marvel
Speelt zich af op een ander tijdstip maar heeft continuïteit met de films en is onderdeel van phase 4.
Wat zien we dan hier lieve kijkbuiskindertjes.
3 series die het verhaal introduceren wat we gaan krijgen maar dan vanuit een ander oogpunt.
1 serie wat de introductie echt doet van een multiverse (Loki)
1 serie die denk ik de verbindende factor gaat worden op wat voor manier dan ook met de films, oftewel we krijgen nog beter door wat de bedoeling is van phase 4 (Ms Marvel)
In het geval van de eerste twee beweringen, die zijn allemaal terug te vinden op diverse sites, en is ook als zodanig door Marvel bevestigd.
Wat betreft Ms Marvel gebruik ik een beetje mijn glazen bol en een in mijn ogen logische redenatie.
Ms Marvel staat dus op de lijst voor eind dit jaar, waarom is die serie de verbindende factor.
Nou heel simpel in mijn ogen, deze serie staat op de rol voor eind dit jaar, laten we voor het gemak uitgaan dat de serie in december uitkomt.
de serie zal ongeveer twee maanden lopen en dat is dan weer marketingtechnisch heel mooi op tijd voor
Dr. Strange and the Multiverse of Madness die in maart 2022 uitkomt.
Marvel heeft er ook een handje van om zomaar uit het niets films in een bekend schema te plakken, en met de gebeurtenissen in Wandavision aflevering 5 ga ik vermoeden dat er nog 4 of 5 films aangekondigd gaan worden die met die teaser/gebeurtenis te maken heeft.
Langzaam ga ik dan ook vermoeden dat wat ze de afgelopen 12 jaar gedaan hebben nog eens dunnetjes over gaan doen, maar daar nog even een paar scheppen bovenop gaan gooien, en dat ze dat succes ruimschoots gaan overtreffen.