broodje123 Voor de bundel Disney+ met Hulu betalen de Amerikanen wel een stuk meer dan wij nu gaan doen. Ik heb al behoorlijk wat jaloerse reacties vanuit de VS voorbij zien komen in discussies.
Het is inderdaad zo dat op Hulu nu ook content van andere aanbieders te zien is, die wij niet op Star krijgen (daarop komt alleen content die eigendom is van Disney en dus in principe ook niet meer weggaat). Ik verwacht echter dat het niet-Disney aanbod op Hulu steeds kleiner zal worden omdat veel van die partijen aan een eigen streamingdienst werken. In 2024 kan Disney de laatste 33% van Hulu overnemen en is dan volledig eigenaar. Op dat moment zal het wel in de Amerikaanse Disney+ geïntegreerd worden.
Sowieso denk ik dat de groep die hier naar Hulu kijkt en daarvoor ook moeite met VPN e.d. wil doen vrij beperkt is. Voor de gemiddelde Nederlander wordt Disney+ met deze uitbreiding steeds meer een concurrent van Netflix. Op die manier kan Disney een stevige positie veroveren voordat nieuwe concurrenten (zoals HBOMax) zich in Europa komen melden.