Zonde van een klassieker.. ik vond het persoonlijk geen hele sterke baan, maar hij had perfect in een kleiner park gepast als tussenstap tussen familie en thrill coasters in. (of juist voor zo'n kleiner park: Als hun top thrill coaster).
Meint Een achtbaan die 44 jaar ongeveer jaarrond heeft gedraaid in een heet en luchtvochtig klimaat.
Toch denk ik niet dat dit heel veel uit maakt. Het overgrote deel van de baan is gewoon dik staal. Dat verweert niet. Het kan een laagje oppervlakte roest krijgen door dat klimaat, maar juist door regelmatig gebruik ga je dat tegen.
Het grootste issue lijkt me de trein, maar die is in principe vervangbaar. Dat hebben we wel vaker gezien. Daar zitten in elk geval de onderdelen die het meeste lijden.
Dan zijn er nog enkele technische systemen in de baan zelf, maar het is geen high-tech coaster. Lifthill blijft in principe goed zo lang hij draait (dan roest niest vast) en gesmeerd word. De motor zelf is in principe vervangbaar. Hetzelfde kan gezegd worden voor de remmen. We hebben wel meer van dit soort banen gezien die een mooie opknapbeurt hebben gehad en er weer jaren tegenaan kunnen.
De vraag is of zo'n opknapbeurt ook weer terugbetaald word. En daar zit meestal het hele eieren eten.