Vandaag ben ik met mijn broertje en vader voor de eerste keer naar Walibi Belgium geweest. Het was een zeer succesvolle dag. (Dit is mijn eerste TR hier. Helaas heb ik niet megaveel foto's kunnen maken).
Aan het begin van de dag waren PULSAR en Flash Back gesloten door een storing. Hierdoor hebben we besloten om als eerst Tiki Waka en de Challenge van Toutangamon gedaan. Hierna zijn we doorgegaan naar Kondaa en Calamity Mine. Kondaa is een top baan. Calamity Mine gaat sneller dan je zou denken maar is een goede baan.
Doordat PULSAR en Flash Back gesloten waren, waren we overgestoken naar de linkerkant van het park en hebben we Paleis de Genie, Radja River en Popcorn Revenge kunnen doen.
In de middag heb ik de overige achtbanen gedaan:
Cobra: Een fijne baan. Door mijn lengte niet ideaal maar veel soepeler dan Speed of Sound.
Loop-Garou: Ik snap jullie tips volledig om niet boven de wielen te gaan zitten. Helaas had ik pech en zat ik boven de wielen. Dit is de ergste achtbaan die ik tot nu toe heb gereden. Ik spoil niet teveel maar je wordt helemaal heen en weer geschud. Gelukkig heb ik deze overleefd en kan ik een count toevoegen 😅.
Vampire: Soepeler dan Condor maar erg ruig. Doordat ik mijn hoofd veel naar voren had gedaan, viel het opzich wel mee.
Psyké Underground: Een erg leuk concept. Een grote verassing ook hoe de baan in elkaar zat.
Pulsar: Een erg tof en (denk ik) uniek concept. Alleen helaas een beetje kort.
Fun Pilot: Deze blijft natuurlijk een kinder achtbaan. Wel gaat deze best snel.
De overige attracties plaats ik hieronder in een screenshot:
Al met al was het een toffe dag. Het was redelijk rustig in het park, 19 unieke attracties kunnen doen. De warmte zat af en toe wel tegen maar een ijsje en waterattracties zorgden voor een lekkere verkoeling.