Ron Ik blijf het toch grappig vinden dat ze aan de andere kant honderden meters extra hoge schuttingen hebben geplaatst en de complete wachtrij van The Haunted Mansion dicht hebben getimmerd terwijl je nu vanaf BTM alles prima kunt volgen.
Hjalmar En ook vanuit de lucht is goed te zien dat de water formatie tussen Frontierland en Cars meer en meer vorm begint te krijgen. Ondertussen worden de verschillende kiosken langs het water ook verwijderd. Bron
Marvin Ik heb vaak (terecht vind ik) gezegd dat Disney traag bouwt, maar de projecten die op dit moment lopen in WDW gaan nu echt in een hogere versnelling.
Hjalmar Magic Kingdom is begonnen met het verwijderen van de boardwalk route in de app. Westward Ho, churro kiosk, en Big Al’s zijn nu allemaal achterhekken of al verwijderd. Bron
Ron De afgelopen maanden is een groot gedeelte al helemaal afgesloten. Wellicht dat het laatste stukje inmiddels ook dicht is, maar veel is het niet meer en ook dat is aan alle kanten al volgebouwd met schuttingen. Hoewel ik ook wel snap dat dit plaats moet maken voor extra capaciteit vind ik het toch wel jammer dat dit sfeervolle stukje nu helemaal verdwenen is. Aangezien er nog wel iets van water terugkomt aan die kant hoop ik dat die boardwalk ook nog terugkomt.
Hjalmar Ron Aangezien er nog wel iets van water terugkomt aan die kant hoop ik dat die boardwalk ook nog terugkomt. Ja, die staat nog gewoon in de tekeningen die vrijgegeven zijn vorig jaar.
Ron Die heb ik dan even gemist of ben ik inmiddels vergeten. Ik heb een vage overlay gezien, waarbij met name het stuk vanaf Adventureland nogal onduidelijk was en de wat cartooneske tekening die bij het water ophield. Het zou fijn zijn als het terug zou komen.
Hjalmar @Ron Kan gebeuren, ik heb de post er even voor je bij gepakt. Links zie je dat de boardwalk nog steeds loopt waar hij zich nu ook bevindt. Ron Een nieuwe concept art Bron: https://disneyparksblog.com/wdw/piston-peak-national-park-builds-on-the-story-of-frontierland/ Rivers of America en Tom Sawyer Island zullen op 7 juli sluiten.
Ron Grappig. Was me bij deze nooit opgevallen. Nu was dat ook niet de grootste afbeelding, maar na een beetje vergroten heb ik het ook gezien.
Hjalmar We hebben uiteraard wat meer informatie voor deze uitbreiding. Miss Fritter's Daredevil Spin-Along Deze kennen we natuurlijk vanuit Paris, een demolition derby De E-Attractie zal Cars Ridge Run Rally gaan heten. Bron
JeroenM Van alle Disney projecten op dit moment ben ik het meest benieuwd naar deze. Dat gebied ziet er fantastisch uit op de maquette. En dan ben ik niet eens fan van Cars.
luc136 Ik ben er toch niet echt van overtuigd dat de besneeuwde berg nou het beste idee is voor dit gebied. Ik heb nepsneeuw in pretparken, zoals in Hogsmeade en Frozen, eigenlijk altijd vooral nep gevonden en weinig sneeuw. Zeker als ze nu een sneeuwberg neerzetten naast een sneeuwloze Big Thunder Mountain vind ik dat de illusie toch erg snel doorbroken wordt. Waarom niet gewoon rode steen zoals in het Cars Land in DCA? Dan past het ook veel makkelijker bij de rest van Frontierland.
Markiewong luc136 De sneeuwberg staat naast Haunted Mansion, de geisers rechts zitten naast Big Thunder Mountain. Het gebied is ontworpen om aan te sluiten op de verschillende stijlen eromheen, de sneeuwbergen sluiten bij upstate new york aan.
luc136 Markiewong de sneeuwbergen sluiten bij upstate new york aan. Die theorie volg ik niet. Er ligt toch geen sneeuw op Haunted Mansion? En het hele aansluitende Liberty Square is vooral een havenstadje, geen upstate bergdorp. Ik zie echt nul aanleiding in die omgeving om uberhaupt voor een berg te gaan, laat staan een besneeuwde.
Vriend_van_de_club Markiewong Het is wel handig om de bron erbij te pakken, omdat daar de ontwerpgedachte van Imagineering wordt toegelicht. Piston Peak is bewust als overgang ontworpen. Daarom gebruiken ze aan de Liberty Square-kant grijzer graniet, terwijl het landschap richting Big Thunder steeds roder wordt. De besneeuwde berg hoort formeel bij de Rocky Mountain/Nature’s Wonderland-inspiratie, maar ligt dus wel aan de “koelere” Upstate New York-kant van die overgang. De geisers liggen juist richting Big Thunder en zijn daar bewust in de zichtlijnen geplaatst. https://blogmickey.com/2026/08/imagineering-panel-d23-expo-adding-piston-peak-national-park-to-frontierland/