Onze vakantie komt helaas ten einde. Vandaag gaan we Hamburg verlaten om via Serengeti Park naar huis te rijden. Heb bewust niks van het park opgezocht. Wist iets van een dierentuin met wat attracties en achtbaantjes. Meer niet. We lieten onszelf lekker verrassen die dag. Geopend zou het worden om half tien 's ochtends. Inderdaad, dan gaan ze open. Beetje raar vond ik het ogen, zelf had ik de parkeerplaats al open gegooid, maar dit is aan het park zelf al. Prijs was al inclusief parkeren, maar vond het best aan de dure kant. Eemaal binnen werden we direct de auto-safari ingestuurd. De beste man zei dat daar de parkeerplaatsen waren. Afijn, de auto-safari. Met een lengte van 10km een hele lange vind ik.
Goed begonnen waren we wel met deze dag. Naast pretparken vinden mijn vrouw en ik dierentuinen ook leuk. Deze safari heeft alleen de Beekse Bergen dat ook, althans, van de dierentuinen waar je zo met de auto naar toe kan rijden. Zullen er wellicht meer zijn, dat weet ik niet. Enig minpuntje vond ik het lange wachten om de verblijven van de leeuwen in te mogen rijden. Hele groep mag dan tegelijk naar binnen, hek gaat dicht en even later het volgende hek weer open. Nam wel wat tijd in beslag. Gelukkig hádden we de tijd.
Na de verblijven van de leeuwen duurde het niet lang meer tot dze rit tot zijn eind kwam. We kwamen op de parkeerplaats aan en konden zo het park zelf binnen lopen. Benieuwd wat we hier tegen zouden komen. Geen dieren te bekennen, attracties, beetje wazig. Afijn, we liepen wat door het park en zagen de Black Mamba. Niet die uit Bruhl, dit was een avontuurlijke boottocht, goeie snelheden en 360 graden bochten maken met nattigheid tot gevolg. Echt gaaf, leuk begin van het park. Één van de achtbanen is nog niet open, de andere twee niet gedaan.
Na een drankje te hebben genuttigd bij een andere boottocht besloten we een busrit te gaan maken. Deze open bus ging ook door de auto-safari heen en onderweg kregen we de nodige uitleg. Ook hier onderweg nattigheid op een speelse manier. Wat dat betreft doen ze dit wel leuk dat ze naast standaard attracties en een paar achtbaantjes ook dit te bieden hebben. In dit gebied zaten dan wel weer wat dieren. Ook had je hier een wandelsafari, vond ik wel fijn. Meer dan genoeg mogelijkheden om te overnachten hebben ze ook vind ik. Kort daarna kwamen we weer aan bij het pleintje waar we hadden gedronken, alleen nu trek in een warme hap. Hadden ze een verwisseling gemaakt. Hadden broodje kip besteld en kregen falafel. Nooit gehad, wel goedgekeurd door mij en dus die maar opgegeten. Andere klant kreeg dus ons broodje en na overleg met elkaar te hebben gehad keurde hij dat goed. Toch weer nieuwe dingen gegeten tijdens onze vakantie.
Maaltijd was binnen en we moesten nog één boottocht maken, die met de airboat. Net als in Florida zeg maar. Op naar de krokoduillen. Ze waren er wel, alleen weinig beweging en waren niet echt. Geeft niks, Ook hier weer het spelen met water en mensen nat maken, echt leuk gedaan. Toch blijft de vraag hangen, wat is Serengeti Park nu eigenlijk? Dierentuin met attracties. Attractie park met dierentuin. Of park met de meest diverse boottochten ter wereld? Maakt me niet uit. We hebben wederom een leuke dag gehad. Alleen hier hoef ik niet elk jaar terug naartoe te gaan. Laat staan de vraag of we er nog ooit zullen komen.
Onze vakantie zit erop. Twee van de drie vakanties dit jaar gehad. Door het overlijden van onze hond had ik geen zin om een TR van Europa Park te maken, misschien dat het nog komt. Of van Preston Palace, voor de mensen die nog niet weten wat het is en wij er voor de negende keer in zeven jaar tijd zijn geweest. Hamburg en omstreken, het was erg gezellig. Leuke dagen gehad, weer was erg goed, eten en drinken erg lekker. Volgende week nog zeven weekjes werken, dan komt Turkije eraan! Enorm veel zin in.
Bedankt voor het lezen.