Onze vakantie dit jaar bestond uit meerdere dag-attracties in en rondom Hamburg. Zeven jaar geleden waren mijn vrouw en ik ook al hier naartoe geweest, echter besloot mijn knie (jicht) roet in het eten te gooien. Deze Hannover Zoo en Hansa Park toendertijd wel kunnen bezoeken gelukkig. Ook dit jaar werd gekozen om een tussenstop in de dierentuin te houden. Selchts enkele dingen konden we ons eigen herinneren: wolven, ijsbeer, onder water gedeelte en de dierentuin was mooi aangelegd. Tijd voor een update.
Tijdens het lunchen kwamen we er achter hoe druk het eigenlijk was. Onze XXL currywurst met friet was met zijn €13,90 niet duur, smaakte goed en nog nooit zo'n lange worst gezien. 30+ Centimeter was die zeker wel. Zijn prijs meer dan waard. Dat hoopten meerdere mensen ook, wachtrij stond zelfs buiten. De tocht met de rondvaarboot hebben we niet gedaan. Toen we er langs liepen zou deze later open gaan vanwege onderhoud en we hadden niet de hele dag de tijd. Dit was een welkome tussenstop naar onze bestemming Hamburg. Een show met vogels die ze opvoerden hadden we ook niet gezien. Al met al kun je wel zeggen dat je binnen twee uurtjes deze dierentuin niet hebt gezien. Hele dag ervoor nodig is denk ik wat overdreven, maar klein is deze zeker niet. Mooi aangelegd, leuke aankleding horeca en toiletten. Gezellige drukte, ja, we hebben ons hier meer dan prima vermaakt.
Mochten we ooit weer eens die kant uitgaan, wat ik zeker wel verwacht, dan zullen we deze mooie dierentuin wellicht weer gaan bezoeken. Voor nu hadden we niet teveel tijd, Hamburg wacht op ons. Tijd voor nieuwe avonturen en Hansa Park onder andere, want heb ontzettend veel zin in Karnan en Highlander.
Bedankt voor het lezen.