Ik had een vraagje over Walibi Rhône Alpes, ik kan er namelijk vrij weinig informatie over vinden. Ik ga misschien een bezoekje brengen dus beter vragen dan onvoorbereid aanlomen. Dus mijn vragen waren: is er een app, kan ik ergens de wachttijden bekijken en is er een plattegrond?

Tips en ervaringen over Walibi Rhône Alpes zijn ook welkom!

Vandaag geweest, er is een app maar die heb ik niet gebruikt.
Wachttijden worden op een aantal schermen in het park weergegeven, heb ze niet gezien bij de ingang van de attracties zelf.
Ik heb bij de entree geen plattegrond gekregen maar het park is niet groot en alles is goed te vinden.
Operations waren mweh wellicht dat het kwam door het hete weer dat er op een lager tempo gewerkt werd.
Ik was met mijn dochter van 10.15 tot 14.30 in het park en hebben het ontzettend rustig aan gedaan.
Je kan als je niet te lang wil wachten een fastpass kopen voor €19 voor 4 attracties exclusief Mahuka, die kost €7
Eigenlijk als enige tip zou ik zeggen om de attracties met een lagere capaciteit als eerste te doen.

Cerveza

Oke, thanks! Ik heb nog 2 vraagjes als je het niet erg vindt. Hadden jullie lange wachttijden en kon je de app daar downloaden want ik zie hem niet in de playstore.

Anoniempje geen idee, zag een hoop volk op zijn mobiel kijken en her en der waren qr codes te scannen met termen als app. Mijn Frans is helaas niet top, dus kan het ook mis hebben.
      We hebben bij de houten baan Timber het langste gewacht, namelijk 25 min. Woodstock was bij ons 15 min en de rest was dus minder. Bij Mahuka was het walk-on de 1e keer en de 2e rit in de middag heb ik een fastpass gekocht puur omdat ik geen zin had om in de hitte te wachten (rij was max 20min wachten)
      Overall viel het gewoon ontzettend mee, maar zoals gezegd was het echt heet, daardoor waarschijnlijk niet druk en werd er voor mijn gevoel qua operations rustig aan gedaan en was het geen doorsnee pretpark dag.
      Nogmaals het park is absoluut niet groot en heel makkelijk qua indeling en mijn inziens heb je geen app nodig.

Er is een App die de wachttijden geeft, wanneer je je in het park bevindt. Queue Times heeft mooie overzichtsstatistiekjes van het park. Doorgaans kom je er bij elke attractie met minder dan dertig minuten wachtrij vanaf. Er is ook deze gidspagina voor het park. Online vind je op eerste zicht vooral enkele parkplannen die verouderd zijn, je vind er geloof ik wel enkele in het park zelf en in de app.

Nog een tip: ga met de auto. Het park is buiten de schoolvakantie voor deze Franse regio niet met het OV bereikbaar. Ook niet op drukke dagen buiten de vakantie.

En ehm, daardoor ben ik er dus niet geweest, dus meer tips heb ik niet... Behalve voor leuke dingen in de omgeving. :-)

Quefox_

Ik bedoelde dat ik hem alleen in het park op de playstore kan downloaden 😂. Maar dankjewel!

Cerveza Operations waren mweh wellicht dat het kwam door het hete weer dat er op een lager tempo gewerkt werd.

Nee hoor, dat is altijd zo. Op een rustige dag met normaal weer was het ook mweh qua operations.

Anoniempje oh whoops sorry, verkeerd begrepen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat je die gewoon thuis moet kunnen downloaden, maar ik heb geen Android telefoon en kan het dus niet controleren. Welke melding krijg je als je de pagina bezoekt?

Deze foutmelding, ik groei jammer genoeg op in een Android familie m dus apple zit er niet in voor mij 🤣.

5 dagen later

Ik kreeg een foutmelding dat ik in het verkeerde land was op de Android app. Maar op coaster.cloud app zaten wel een aantal wachttijden bij de achtbanen.

Persoonlijk vond ik het een erg leuk park. En maandags qua drukte ook goed te doen

Alleen bij timber was lang wachten met maar 1 treintje waar het achterste wagentje niet gevuld mocht worden. Dus slechts 10 personen per ronde

Nog een vraagje over dit park. Is het waterpark nou nog steeds deel van het park of is dit inmiddels weer weg?

Ik ga binnenkort namelijk heen en dat weet ik of we zwemkleding mee moeten nemen