Het kleine pretpark Coney Island in Cincinnati, Ohio (niet te verwarren met 't grote Coney Island in New York) heeft besloten eind deze maand alle pretparkattracties te sluiten en verwijderen. Het park stelt dat uit hun interne onderzoek blijkt dat mensen vooral voor het grote zwembad komen en ze willen zich daar verder op richten met 't oog op hun 100-jarig bestaan in 2025. "We willen een geliefd zwem- en speelparadijs worden," zegt een woordvoerder.
Ik bezocht dit park eerder dit jaar en ook toen was het pretparkdeel niet zo druk, terwijl het zwembad echt bommetje vol zat. Er staat een leuke achtbaan, maar die baan is net als vrijwel alle attracties eigenlijk transportabel. Ik vermoed dan ook dat ze niet zoveel moeite zullen hebben om kopers te vinden. Wel nadelig is dat de naastgelegen rivier vaak buiten de oevers treedt. Het park heeft niet altijd de kans gehad om de attracties snel te verplaatsen, dus er zal hier en daar wat waterschade zijn.
Nu 't parkje sluit moet ik toch nog maar even een tripreport schrijven over mijn bezoek denk ik. Houd dit forum in de gaten deze week. 😉
Meer lezen? Het lokale tv-station WCPO maakte een korte reportage: https://www.wcpo.com/news/local-news/hamilton-county/cincinnati/coney-island-removing-all-rides-at-the-end-of-the-season