Mark Dit topic de afgelopen tijd vermeden om zonder vooroordeel de show te kunnen bekijken.
Same here.. Gisteren eindelijk gezien.. en ik kom op veel punten op hetzelfde neer.
De toevoeging van simpelel lichtprojecties op het lichtgordijn vond ik best geniaal en slim bedacht. De 4 lampen die in de hoeken van de vijvers staan zien er ook enorm mooi uit, maar daar houdt het positieve helaas redelijk ver mee op.
Die zelfde lampen kraken elke keer als ze van scene veranderen. Leuk detail dat dit geluid ook écht vanuit de lampen komt, maar het stoort meer dan dat het goed doet.
De oude aquanura shows hadden wellicht wat minpunten, maar wat ze goed deden was Knallen.. en dat ontbreekt gewoon compleet in deze show. Ik begrijp dat enkele nummers die nog niet eerder waren gebruikt er nu eigenlijk wel een beetje in moesten zitten, maar had dan gewoon een versie 3 gemaakt in plaats van een hele nieuwe.
Grootste issue wat ik muzikaal heb is eigenlijk dat alle muziekwerken opnieuw ingespeeld zijn en soms aardig ver van het origineel af staan. Je herkent de muziek wel, maar het is een beetje alsof je naar een High School Musical cover aan het lusisteren bent. De opbouw is nergens echt goed gedaan. Sommige overgangen zijn gewoon bar slecht en de mix is vreemd. Naast dat er enkele melodiën in zitten die ik gewoon écht niet kan herkennen (eerste nummer, nummer na vogel rok, doedelzakgeneuzel) zitten er sommigen te lang in (carnaval festival) terwijl anderen er een beetje doorheen struikelen Vooral J&D klinkt alsof het halve orkest door zijn stoel zakte tijdens de opnames. Vreemd dat ze bij J&D niet het knallende element gebruikt hebben, maar juist dat stukje wat in het origineel ook al klinkt alsof het orkest het té snel wil spelen en het maar nét goed gaat.. alleen met het verschil dat het in Aquanura dus niet meer goed lijkt te gaan.
En dan hebben ze er stemmen en andere geluiden van attracties nog eens doorheen gemengd. Op sommige plekken werkt dat aardig goed, op andere plaatsen is het gewoon amateuristisch en slecht gedaan.
Zonde.. je had hier veel meer uit kunnen halen.
En dan is de show afgelopen.. en begint direct een andere soort "opvulshow" te spelen met wellicht het meest commerciele en cringy stukje muziek dat ik ooit gehoord heb buiten een Disneypark. In hemelsnaam: WAAROM heeft dit een Engelstalige Lyrics?.. waarom moet het überhaupt een lyrics hebben?
Nee, Dit is niet allen de plank mis slaan, maar kilometers naast de plank slaan.. Als je een slotshow doet die een reis door het park voorstelt (prima concept) zorg dan al dat de basis goed is: Laat de muziek herkenbaar zijn, en niet klinken als een cover.. Dan heb je al 50% gewonnen.