ThunderLoop
Die zogenaamde statiegeld bekers zijn gewoon een enorm smerige truc om geld te verdienen. Als je er even goed naar kijkt is het letterlijk het minst klantvriendelijke systeem dat er bestaat.
Je koopt die dingen als park zijnde in voor een appel en een ei. Je weet vooraf dat een behóórlijk groot deel van je gasten dat ding toch niet gaat inleveren. Dikke winst dus.
Intussen loop je als gast onhandig met zo'n ding rond. Eenmaal leeg sta je ermee. Als je het een beetje scheef houdt, hangt je broek vol met druppels die nog nét uit die beker kwamen omdat er geen deksel op zit. Echt ergens weg stoppen gaat ook niet bepaald makkelijk. Meestal sta je in een wachtrij super awkward met zo'n ding in je handen om die redenen.
Nee.. geef mij maar dan die bekers die gebruikt worden om een dag lang onbeperkt te vullen. Natúúrlijk zijn die wat duurder, maar waarom kan dat systeem niet met statiegeld?? En dat je dan zelf de optie hebt: Betalen per vulling of een dag lang onbeperkt drinken.. Die systemen kunnen dat in principe makkelijk aan.
Dán ben je pas klantvriendelijk bezig.. en uiteindelijk ga je er als park ook nog genoeg op verdienen..
Als ik vooraf weet dat een park met van die achterlijke statiegeldbekers zonder deksel werkt, dan neem ik wel zélf mijn drinken mee: In een hersluitbare fles. Geen gezeik, geen kosten en tsja: Dan heeft het park er ook niets van: Moeten ze maar voor een normaal systeem kiezen.