Eindelijk hebben we een beetje lekker weer, dus hoog tijd voor de parken om de speciale activiteiten tijdens hun zomerseizoen aan te kondigen! Vandaag ontvingen we van Walibi Belgium het onderstaande persbericht met daarin informatie over het entertainment, een special in hun horeca en een nieuw Afterwork ticket!

Walibi lanceert de Summer Days en het Afterwork ticket voor een onvergetelijke zomer

Ook dit jaar legt Walibi Belgium zijn bezoekers graag in de watten tijdens de zomerperiode. Elke zaterdag van 13 juli tot 24 augustus, tijdens de Summer Days, wordt het park opgeluisterd met feestelijke animaties en shows voor het hele gezin. Bovendien kunnen bezoekers vanaf 8 juli in de vroege avond genieten van het park dankzij de voordelige Afterwork ticket.

De Summer Days in Walibi vinden elke zaterdag plaats van 13 juli tot 24 augustus. Tot groot genoegen van jong en oud komt het hele park tot leven met een fanfare, jonglerende steltlopers, percussionisten, Bollywood entertainment... Boeiende straatanimaties staan ook op het programma, zoals bubbelshows, sheriffs en circusnummers. De fijnproevers zullen smullen van de heerlijke Summer Burger, verkrijgbaar in de Country Cantina van 25 juni tot 1 september.

Daarnaast kunnen bezoekers de nieuwe Walibiza Beach ontdekken, aangeboden in samenwerking met SEAT om de 40e verjaardag van de SEAT Ibiza te vieren. Het strand, de bar en de vele ligstoelen, gelegen langs de Weerwolf, zijn vanaf 1 juli de hele zomer toegankelijk en beloven de feestelijke mediterrane sfeer van Ibiza naar Walibi te brengen.

Om de Summer Days nog onvergetelijker te maken, komen twee DJ's elke zaterdagnamiddag het Walibiza Beach en het Pulsar podium de boel op stelten zetten, tot de sluiting van het park om 19u.

Zin in een cocktail in een unieke omgeving? Voor de aperitiefliefhebbers lanceert Walibi ook de Afterwork ticket, een exclusief aanbod dat geldig is op weekdagen van 8 juli tot 23 augustus. Met deze € 15 ticket krijgen bezoekers toegang tot het park en alle attracties tussen 17.00 en 19.00 uur, met daarbovenop een gratis cocktail bij de Walibiza Beach Bar. De perfecte manier om de dag af te sluiten in een ontspannen, zomerse sfeer, met collega's, vrienden of familie.

Ik vind 't Afterwork ticket wel erg weinig tijd. Schappelijke prijs, natuurlijk, zeker met drankje inclusief, maar twee uur in een park is wel krap. Ik vind overigens "Walibiza" een hilarische naam.

Jules
    Maar misschien wel interessant voor mensen in de buurt die letterlijk gedaan hebben met hun werk ? Moest ik er vlakbij werken zou ik het zeker eens doen 😄 of als je aqualibi bezocht...

Ik vind het ook wel schappelijk. Een beetje cocktail kost al gauw 8-10 euro, dus als dat een serieuze consumptie is en je krijgt daar ook nog leuk entertainment of attracties bij, prima deal.

Vergeet niet dat er geen parkeerticket in die prijs zit, die wordt niet online verkocht en kun je ter plekke alleen goedkoop krijgen als je hem voor 15 uur koopt. Daar verdienen ze ook goed aan.

Wel erg jammer dat het al om 19:00 uur klaar is. Programma ziet er verder prima uit. 👍🏻

• K-ToF heeft hierop gereageerd.

Loekiloeki

Het is inderdaad jammer dat Walibi de hele zomer ten laatste om 19u00 de deuren moet sluiten. Maar ik vrees dat dat buiten hun wil om is, aangezien Walibi Belgium met enorm veel wetten en regels rekening moet houden wat betreft geluidsoverlast. Daar zitten de bewoners van de Rue Joseph Deschamps voor iets tussen.

Jammer eigenlijk, want vroeger - tijdens Six Flags - had het park geweldige openingsuren tijdens de grote vakantie. Gedurende de periode 1 juli tot 31 augustus was het park elke dag geopend tot 21u00 en elke zaterdag tot 23u00. Maar die uren zijn in de loop der jaren teruggeschroefd, deels door de buren. Maar ook deels omdat het park na 18u00 leeg begon te lopen omdat het park niets extra te bieden had.

Volgens mij zouden die openingsuren nu wel kunnen en zou het park makkelijk bezoekers kunnen houden tot 21u00. Maar enkele dagen later open tijdens de zomer is een nocturne minder tijdens Halloween. En ik begrijp ergens ook wel dat ze die nocturnes willen behouden voor tijdens de drukste periode van het seizoen.

Ziet er goed uit.. Ik mis inderdaad wel enkele nocturnes.. Zeker met 2 DJ's in je park is een sluiting om 19u gewoonweg jammer.

Uitgaande van een ticket aan kassaprijs en een auto met 4 personen, kost een dagje walibi €5,75 per persoon per uur. Als je met diezelfde club enkel 's avonds komt is dat €9,13 per persoon per uur. Als je een cocktail rekent aan €8,5 per persoon en die van het avondbedrag aftrekt kom je uit op €4,87 per persoon per uur.

Ik was er gisteren, de Walibiza beach is wel 15x20m 😃