luckyrik28 Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken. Deze een na laatste dag voordat we weer naar huis vliegen gaan we nog een Six Flags park bezoeken. We kwamen op tijd aan in Six Flags Discovery Kingdom maar we hoorden van andere die hier dit jaar al eens geweest waren dat er veel niet open kon zijn. Zo ook toen wij aankwamen was er heel veel gesloten, alleen 3 achtbanen waren open. Gelukkig was wel Batman the Ride geopend, en dit is niet de standaar B&M die je gewend bent van een Six FLags park maar wel een S&S Freespin. Ik had al eens 2 eerder gedaan en deze was ook zeer leuk om mee te pakken. We gingen aardig wat over de kop. In dit gebied staan nog 3 andere achtbanen maar die waren allemaal niet open dus zijn we de andere kant op gelopen naar het kindergebied van het park. Daar staat de kinderachtbaan Roadrunner Express waar we zo mochten instappen zonder kinderen bij je te hebben. Maar het blijft een kinderbaan dus je word alle kanten op geslingerd. Nu op naar een andere plek in het park waar 3 achtbanen bij elkaar staan op een groot plein. En wederom een achtbaan dicht is namelijk de SLC van het park. Gelukkig was deze dicht maar wel jammer van de credit. Gelukkig was de B&M Floorless coaster ernaast wel open en konden we een mooi ritje op Medusa maken. Heerlijke banen blijven dit en is heerlijk om weer zo een te doen. Daar vlakbij staat ook de Cobra een Zierer Tivoli dus die konden we mooi ook even meepakken. Niks bijzonders maar wel goed voor de credits. En toen zagen we vanaf daar dat Flash: Vertical Velocity testen en even later draaien met mensen erin. Dus daar gingen we zeker naar toe want ik houd wel van een Intamin Impulse achtbaan. Vooral omdat deze dankzij hoogte ristricties niet verticaal maar diagonaal gaat aan de achterkant. Daarnaast was de Jokerzijn rondjes ook al aan het rijden dus zijn we in deze mooie RMC gegaan. Ik vind de track kleuren fantastisch en het is de beste baan van het park. Heerlijke elementen die elkaar opvolgen en niet een al te hoge RMC. En toen dachten we dat we alle achtbanen wel gehad hadden die open waren maar opeens zagen we dat de Boomerang helemaal achterin de park het ook deed. Na een van de traagste operations van de trip waren we na een uur in de achtbaan en konden we nou genieten is het nooit in deze banen maar wel van de laatste achtbaan in dit park. Samenvatting van Six Flags Discovery Kingdom: het park ziet er netjes uit en heeft verschillende gebieden maar hoe Six Flags er mee omgaat de laatste tijd met al hun parken vind ik het erg jammer gaan. Hier waren er 3 achtbanen gesloten: De SLC, de Skyrocket 2 van Premier en de nieuwste achtbaan een spinning coaster van Zamperla. Alle 3 stond niks van op hun site helaas. Alhoewel de Skyrocket wel viel te verwachten omdat eerder de week in de versie van Busch Gardens Tampa een ongeluk mee was gebeurt dus moesten ze dat nog onderzoeken. Na het verlies van 3 achtbanen gingen we naar een klein pretparkje in Sacramento om het goed te maken. In Scandia Family Fun Center staat een wilde muis achtbaan en niet zomaar een. Het is de Crazy Dane Coaster dat is een E&F miller wilde muis achtbaan. Deze bouwer staat bekend om hun kinder achtbanen. En deze baan rammelde aan alle kanten maar was geweldig. Maar we waren nog niet helemaal getroost en wilde onze laatste avond in de US goed afmaken om nog eens naar een kermis te gaan waar 3 achtbanen te vinden waren. Waaronder een Fabbri spinning coaster, een Zyklon en een Big Apple. Allemaal kunnen doen en wat andere rare apparaten gezien. Daarna naar ons hotel om lekker te gaan slapen. Hopelijk lekker gelezen en volgende keer komt de laatste dag van deze trip