Hoe ik een pretpark beleef?
Genieten van de omgeving, en in een goed pretpark zoals De Efteling, Europapark, Phantasialand of Toverland heb ik het idee dat ik even uit de dagelijkse sleur stap, even niet aan het werk denken en even niet bezig zijn met dagelijkse zaken zoals alle ellende die je tegenwoordig voorbij hoort komen op het nieuws.
Daarnaast ben ik wel kritisch want dingen die kapot of smerig zijn of slecht afgestelde treinen waardoor je achtbaan trilt vind ik gewoon niet oke en zulke dingen vallen mij vrijwel direct op. Maak ik me zelf daar druk om? Nee, het pretpark is niet van mij en ik kom voor de ontspanning, en dat lukt nog altijd.
De hoeveelheid attracties doen vind ik ook niet van toepassing. Natuurlijk wel bij de opening van wat nieuws, denk aan Voltron, AlpenExpress en Tiroler Wildwasserbahn, dan moet al dat nieuws wel geprobeerd worden. Dat hebben we bij Voltron goed gedaan! En zo ook vanmiddag het nieuwe horeca kraampje Pete’s Treats in Toverland, horeca is voor mij ook een attractie! (Bijna) alles moet geproefd worden…