Over een aantal weken ga ik met de bus vanuit New York een dag (8 juli) naar het beroemde Six Flags Great Adventure. Dit wordt mijn eerste bezoek aan een pretpark op het Amerikaanse continent. Uit mijn verkennende onderzoek op internet krijg ik het gevoel dat dit qua randzaken anders zal zijn dan ik in Europa of vooral in Nederland gewend ben.
Een van de dingen die mij als rookie direct opviel, was dat je bijvoorbeeld geen eten en drinken mag meenemen in Six Flags. Is het daarom bijvoorbeeld een aanrader om van tevoren op de website met korting een refill fles aan te schaffen, of kun je prima een fles water meenemen? Verder las ik in verschillende tripreports over betaalde kluisjes die je moet huren om je tas en telefoon veilig op te bergen voordat je een achtbaan in mag.
Aan de ene kant denk ik "go with the flow", aan de andere kant kan een klein beetje voorbereiding geen kwaad. Dit brengt mij hier op het forum, waar volgens mij een aantal doorgewinterde Amerikabezoekers zitten.
Hebben jullie tips voor mijn eerste bezoek aan Six Flags Great Adventure? Of tips voor nieuwelingen voor pretparken in Amerika in het algemeen?
(Universal Studios Hollywood in LA wil ik binnen deze VS-reis ook bezoeken.)