Vandaag voor het eerst in 14 jaar weer eens een dagje Toverland gedaan een vrouw (38) en twee kids (3 & 4) en moet zeggen.. Heel erg leuk en verzorgd park.
Attractie aanbod voor een samenstelling van dit soort is nagenoeg perfect. Er zijn veel kleine speeltuintjes waar ze even hun energie kwijt kunnen en ook meer dan genoeg kiddierides om je een hele dag te kunnen vermaken! Het park lag er heel netjes bij qua onderhoud en heb me nergens echt aan gestoord.
Uiteraard is het jammer dat sommige attracties (lees: Maximus Blitzbahn) erg lange wachttijden heeft, maar dit is bekend. Verder nergens lang hoeven te wachten. En daarbij vind ik de 'nieuwe' wachtrijen (Merlins Quest en Fenix) erg immersive. Van heel hoge kwaliteit durf ik zelfs te stellen.
Er was in het begin van de vernieuwing in Avalon veel kritiek, maar ik vind de toevoegingen die er zijn gedaan wel echt ontzettend veel meerwaarde bieden. Zeker voor een gezin. Het park is en wordt nooit een Phantasialand. Totaal verschillende doelgroepen.
Qua eten hebben we eigenlijk alleen gelunched in het Wunderwald. Ik had een broodje gegrilde groenten met hummus (erg lekker), mijn vrouw een croque monsieur caprese (zag er écht waanzinnig goed uit. Ik was jaloers) en twee kindertosti's gegeten. Dit was allemaal erg goed verzorgd.
Is het een park dat je op dit moment al twee dagen wilt bezoeken? Nee, dat denk ik nog niet, maar de kwaliteit is er zeker. Maar voeg nog 1 a 2 goeie darkrides toe en zorg voor meer bezoekers (langere wachttijden zorgen immers ook voor een vollere dag 😅) en dan kom je wel in de buurt. Toverland keep up the good work!
P.s. Ik hoor jullie denken.. Is het dan allemaal zo goed en perfect? Ik zie nog wel het en der wat verbeterpunten hoor. De hal Wunderwald kan wel wat verduistering gebruiken, dan komt die ruimte denk ik veel beter tot zijn recht en het stukje 'tovertuin' naast de loods van Toos kan ook wel een flinke update gebruiken. Het past niet meer in de standaarden van het huidige Toverland, maar ook dat is maar een mening.
Doei.