Geertmans Beetje zelfpromotie moet kunnen volgens de huisregels dus ik hoop dat dit door de beugel kan. Ik ben van plan die komende maanden grand circus Balancé in detail na te bouwen van de uitgelekte concept art in de game Planet coaster. Ik zal af en toe een video uploaden op mijn YouTube kanaal waarin alle geïnteresseerden de voortgang kunnen volgen. Het kanaal is volledig non-profit en ik doe het met veel plezier. De eerste video is vandaag online gekomen waarin ik de ingang van het gebied nabouw volgens deze concept art Mocht je interessen hebben, neem dan een kijkje op het kanaal en geniet van de video. De komende weken zal ik het hele gebied stapje voor stapje uitbreiden met hopelijk een prachtig resultaat.
Geertmans Tijdje geleden maar ik kan melden: Het is af 🥳 en dus is het tijd voor een uitgebreide samenvatting en fotocollage van het project. 📷 Eerder vandaag heb ik op mijn youtube kanaal al een onride en beelden van het gebied gepost: GCreates. Er volt een korte tour en fotogalerij: De concept arts geven weinig weg over het gebied dus hier heb ik wat creatieve vrijheden genomen. Direct na de ingang kan je afslaan om een oud Hollandse kermis te bezoeken. Hier kan je op de foto, spellen spelen, een ritje maken in de draaimolen en genieten van diverse snacks. De wachtrij is ook volledig een eigen interpretatie. Hier loop je door de vertrekken van de illusionist met zijn magische spiegel, de clown met zijn draaiorgel, de stuntman (die zijn kamer in de fik heeft gezet) en de circus directeur die ook beschreven is in officiële concept art. Nu kom je uit in het station van de attractie. De trein vertrekt en de gast begeeft zich onder de tribune van het circus. Je hoort het gejuich van het publiek op de tribune terwijl je langzaam richting de lancering rijd. De directeur groet je nog één keer voordat het kanon afgaat. Na de lancering begint de rit. De lay-out is speels maar family-friendly en komt overeen met officiële concept art. Halverwege begeeft de trein zich op een gigantische wip-wap, de teeter totter. De trein keert om en raast door de paardenstallen van het circus, de tweede lancering. In de tent bevind zich de daadwerkelijke piste. Toegankelijk voor alle parkgasten. Hier kan je de hele dag de teeter totter bekijken, zitten op de tribune, en genieten van horeca in restaurant: "de coulisse" met een extra overdekt theater terras met live entertainment. Het gebied is verzorgd met een prachtige originele soundtrack gecomponeerd door @Coenkie (Coen) Binnenkort op zijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/@Coenkie Dit maakt het gebied echt af en ik ben er van overtuigd dat we er in geslaagd zijn een waardig gebied neer te zetten. Mocht je geïnteresseerd zijn in deze of toekomstige projecten: abonneer op m'n YouTube kanaal en bekijk mijn recentste video's: Mocht je de game planetcoaster hebben dan kan je het park ook zelf bezoeken via de steam workshop. Lees wel aandachtig de beschrijving van het project voor een optimale ervaring. Goede ervaring? laat dan een review achter op de steam pagina.
MatthijsB Hoe mooi ik je recreatie/interpretatie van de concepts ook vind ben ik blij dat dit project het niet gehaald heeft. Ik heb persoonlijk niks met het thema en hoop ook dat het voor eeuwig in een laatje blijft liggen, maar vind het wel knap hoe je dit in elkaar hebt weten te zetten.
BlueSpirit Het is inderdaad heel gaaf geworden. Zeker met de mogelijkheden die PC1 te bieden heeft. Complimenten. Maar inderdaad, wat ben ik blij dat de Efteling dit niet meer echt gaat bouwen 🙂
Jordy Super mooi gemaakt! Geeft me toch een beetje het Eurosat CanCan gevoel. Zoiets mag van mij zeker in de Efteling komen. Misschien niet in deze vorm, maar op een andere manier is misschien ook leuk!
Jules Heel gaaf geworden! Grappig hoe de reacties hierboven blij zijn dat 't er niet meer komt, terwijl ik nog steeds heel enthousiast ben over 't concept en de attractiekeuze.
JerryBubbles Jules terwijl ik nog steeds heel enthousiast ben over 't concept en de attractiekeuze. Eens, ik vind het zo een leuk sfeertje. Prachtige creatie trouwens.
Japio Jules het thema vind ik nog steeds fantastisch voor een eigenzinnige Efteling-uitwerking. Níet voor een achtbaan. En ik ben van mening dat de Efteling ook veel gavere dingen kan doen met zo'n multi dimension coaster. Het circusthema leek nu vooral een vehicel om de trucjes van de achtbaan (kanon, wipwap) te camoufleren, terwijl het natuurlijk andersom zou moeten zijn. Bovendien is het voor zo'n coaster veel gaver als die effecten onverwacht komen. Op een blinde muur afrijden en achteruit gelanceerd worden, in een spannende scène ineens door de vloer zakken, etc.
Coenkie Ik vond het leuk om mee te kunnen werken met Geert om de muziek voor dit project te maken! Het is heel erg mooi geworden!