Ronny Als ik zie hoe makkelijk hij uit elkaar valt krijg ik het idee dat deze echt "op" was.
De laatste keer dat ik in het park was zag de poort er ook wel opvallend slecht uit. Nu is dat vooral een onderhoudskwestie, maar ik denk dat men wel al wist dat ze het gingen slopen.
Philosopher Ja, ik weet Parc Asterix is geen museum en vooruitgang is nodig.
Ik blijf dit een beetje dooddoener vinden en zeker niet per definitie de waarheid omdat Disney het ooit gezegd heeft. Nostalgie kan een enorm belangrijke factor zijn voor een park (beste voorbeeld wellicht: De Efteling). Als iets inderdaad totaal niet meer intersesant is, tsja.. Dan kan het natuurlijk weg.. maar dit was wel nog steeds een van de meest iconische stukjes van het park waar toch best veel foto's genomen werden. Dit soort plekjes zijn best instagrammable. Eigenlijk breek je nu ook gewoon een stukje gratis reclame af.
Ik ben echter ook wel benieuwd wat er voor terug komt. Het park blijft natuurlijk aardig goed met het inbouwen van grapjes overal, ik zie ze prima in staat om ergens anders twee torentjes zoals dit te laten terug komen, ook al is het maar als referentie naar de echte torens.