Hallo allemaal,

Eigenlijk wil ik hier helemaal geen topic voor aan maken omdat het over iets simpels gaat, maar ik kon niet echt een algemeen vragen topic vinden, dus bij deze.

4 mei ga ik naar Walibi Holland, mijn eerste bezoek ooit, daarom wil ik graag alle beschikbare achtbanen doen om CoasterBingo te halen. Omdat er op 4 mei het Walibi Play Evenement is en ik geen drukte verwachting kan vinden op queue-times, zou ik willen vragen wat de beste manier is om alle achtbanen te doen.

Van Single Riders wachtrijen ben ik op de hoogte, op de site stond welke attracties en achtbanen dit zijn, is dit nog actueel?

Ik hoor graag van jullie, alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Jordy

De uitgang is vaak het hoogtepunt, zo snel mogelijk doen! ๐Ÿ˜‰

4 mei zal het geen drukke dag worden, dus lekker op je gemak door het park lopen en de achtbanen meepakken.

Veel plezier alvast!

Jordy Ik denk sowieso, zolang er geen attractie de hele dag stilvallen, dat je alle achtbanen kan doen. Zeker als je met de single rider gaat moet dat geen probleem zijn. Ik zou beginnen bij Untamed en dan via daar naar Goliath en op de terugweg naar speedzone ofroad. Daarna moet je gewoon kiezen welke kant je opgaat en maak er vooral een leuke dag van!

• Jordy heeft hierop gereageerd.
      • Jordy vindt dit leuk.

Pak eerst de achtbanen die je zeker wil doen, voordat ze in storing vliegen ๐Ÿ˜‰. Veel plezier met je eerste bezoek!

• Jordy vindt dit leuk.

Kim is het zo erg storings gevoelig bij Walibi? Ik wil ze namelijk allemaal doen voor bij mijn CoasterCount te tellen ๐Ÿ˜†

Jordy Ik kom er 1x per jaar en voor mijn gevoel is staat er gedurende de dag altijd wel minimaal รฉรฉn achtbaan stil vanwege storing. Vooral Condor was de laatste keren dat ik er was veel in storing, waardoor ik deze al een tijdje niet heb gedaan. Hangt natuurlijk altijd samen met wat geluk/pech.
            Untamed is een enorm populaire achtbaan en dus vaak druk en Lost Gravity heeft een wat lagere capaciteit (en nog steeds populair), waardoor je ook hier lange wachttijden kun verwachten (ik heb het dan over de normale wachtrijen).
            Mijn advies zou zijn om juist gebruik proberen te maken van de achtbanen die in storing zijn door de app (en de achtbaan zelf) goed in de gaten te houden en op moment dat je merkt dat de achtbaan weer in beweging komt direct er naar toe te gaan. Succes!!!

Werken ze nog steeds met dat virtuele wachten trouwens? Ik zou meteen naar Untamed gaan en daarna Speed of Sound vanwege capaciteit. Voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik er ben geweest.

Maar even een vraag. Is de hoofdreden dat je gaat Eat My Dust en Drako? Want je wilt je coastercount bijhouden, dan zijn dรกt dus de hoofdredenen. En volgend jaar opent er weer iets nieuws. Is dit je enige mogelijkheid รณm te gaan dan?

Verder wens ik je uiteraard veel plezier en geniet van de achtbanen zoals Untamed en Goliath. Vind ik zeker goed. Ook Condor, Express en Lost Gravitiy de moeite waard, zijn leuk. Als ze dat virtuele wachten eruit hebben gegooid wil ik zeker weer een keertje terug.

• Jordy vindt dit leuk.

Robkuh84 celebrate1st

Beide bedankt voor het advies, ik heb 0 Coasters gedaan in Walibi Holland omdat ik er nog nooit ben geweest, als ik dan meteen alles zou kunnen doen kan ik er weer een mooi aantal bij tellen, ik ga het zeker in de gaten houden via de App en heb nu een duidelijk beeld van welke achtbanen er eerst gedaan moeten worden!

Overigens kan ik elk weekend naar Walibi als ik zou willen, maar ik ga liever naar andere parken zoals Toverland, Europa Park en Phantasialand.

Mijn huidige CoasterCount is 62 en ik heb nog wat te halen want dit jaar zou het leuk zijn om op of over de 100 te eindigen, dus graag 1 bezoek en dan voorlopig niet meer! ๐Ÿ˜ƒ

Robkuh84 Vooral Condor was de laatste keren dat ik er was veel in storing

Condor is de laatste jaren altijd dicht als het te warm word omdat hij dan te pijnlijk is. Doe deze dus zeker als alleerste, de kans is groot dat hij dicht gaat en niet meer heropent op warme dagen namelijk

Ik loop/liep altijd als volgt:

• Xpress opent/opende meestal voor parkopening. Deze deed ik dan om 9:45 als eerste. Geen idee of dit nog zo is. Zo niet, doe hem dan na Speed of Sound in onderstaande route.
                • Ga vervolgens naar Condor bij parkopening. Deze is "koud" en daardoor veel beter te doen dan later op de dag. Op warme dagen sluit deze, en midden op de dag kan het hier bizar lang wachten zijn door de belabberde capaciteit.
                • Daarna naar Goliath. Deze kun je makkelijk 2-3x via de normale rij doen.
                • Vervolgens Single Riders Untamed. Deze wordt meestal pas later op de dag wat drukker. De normale rij zal wel al aardig vol staan.
                • Sla Merlins Magic Castle en Blast over en loop direct naar Lost Capacity. Deze Single Riders Line gaat relatief snel door de 2x4 seats.
                • Vervolgens doe je Drako en eventueel Tomahawk.
                • Loop daarna door naar Speed of Sound en doe deze via de Single Riders Line. Hier kan het wel eventjes wachten zijn soms.
                • Doe midden op de dag de flatrides, Merlins Magic Castle en eventueel wat andere kleinere attracties. Deze hebben zelden tot nooit een lange wachttijd buiten de drukste dagen om.
                • Doe Eat My Dust later op de dag. Deze baan moet inrijden en heeft aan het einde van de dag ook amper nog een wachtrij. Zelfs met Halloween was het vaak maar een kwartiertje wachten.
                • Eet niet in Walibi zelf, maar reserveer voor Hans en Grietje in Zeewolde. Thematisch een ontzettend goed restaurant en qua prijs/kwaliteitsverhouding is het veel beter dan de horeca van Walibi zelf!

msnguy Doe Eat My Dust later op de dag. Deze baan moet inrijden

Ja, dat zal wel veel schelen.. Voor zo'n baan maakt het echt niet uit wanneer je deze doet. ๐Ÿ˜ƒ

msnguy Eet niet in Walibi zelf, maar reserveer voor Hans en Grietje in Zeewolde. Thematisch een ontzettend goed restaurant en qua prijs/kwaliteitsverhouding is het veel beter dan de horeca van Walibi zelf!

De pannenkoeken zijn zeker lekker en het thema is fantastisch, maar de prijzen zijn behoorlijk hoog als je het vergelijkt met andere pannenkoekenhuizen. Maar je krijgt er ook een totaalplaatje voor terug!

msnguy Eet niet in Walibi zelf, maar reserveer voor Hans en Grietje in Zeewolde. Thematisch een ontzettend goed restaurant en qua prijs/kwaliteitsverhouding is het veel beter dan de horeca van Walibi zelf!

Dit probeer ik elk bezoek bij mijn gezelschap te pitchen maar het komt er niet echt van

ArcovandenBroek Ja, dat zal wel veel schelen.. Voor zo'n baan maakt het echt niet uit wanneer je deze doet. ๐Ÿ˜ƒ

Ja dat dacht ik dus ook, maar toen ik hem deed op een Fright Night vond ik de baan toch leuker in de namiddag dan in de ochtend. De transitie naar de tweede helix voelde voor mijn gevoel net iets lekkerder dan in de ochtend. It's all about the experience bij een Zamperla kiddie! ๐Ÿ˜›

ArcovandenBroek maar de prijzen zijn behoorlijk hoog als je het vergelijkt met andere pannenkoekenhuizen.

De kwaliteit is ook erg hoog vergeleken met andere pannenkoekenhuizen. De nacho's waren vorig jaar ook zeer redelijk geprijsd voor de hoeveelheid nacho's en toppings die je kreeg! De airtimeglijbaan recht tegenover de ingang van het restaurant is voor volwassenen ook erg leuk en de prijs van de pannenkoek al waard ๐Ÿ˜‰ .

ArcovandenBroek maar de prijzen zijn behoorlijk hoog als je het vergelijkt met andere pannenkoekenhuizen

Voor een een standaard pannenkoekenhuis zijn de prijzen inderdaad net wat hoger, maar dit is natuurlijk ook geen normaal pannenkoekenhuis. Er zijn speeltuinen met entreegeld die minder groot zijn en pretparken die niet kunnen tippen aan de thematisering. Maar dit is natuurlijk vooral interessant voor gezinnen. Als ik daar ga eten met de kinderen dan zie ik ze 2 uur niet.

msnguy De kwaliteit is ook erg hoog vergeleken met andere pannenkoekenhuizen.

En vergeleken met het veevoer in Walibi. Ik heb verbrand karton geproefd met een betere smaak en textuur.

Direct naar Untamed is 's ochtends ook een goede optie. Het is dan nog rustig in die hoek.

Je moet alleen sowieso weer terugkomen dan, want hij is later op de dag warmgereden en stukken sneller ๐Ÿ˜‰.

Haha, gaat Condor serieus dicht op warme dagen omdat 'ie dan te ruw is?! Bizar!

De enige tip die ik heb: ga niet meteen naar de Express, tenzij je 's morgens vroeg een van de eerste bezoekers in het park bent. Aan het begin van de middag wacht je daar een stuk minder. Houd verder digitaal de wachtrijen (en storingen) goed in de gaten!

Oh, en het thema van het park is festivalization. Er zijn genoeg plekjes waar je even heerlijk kan chillen tussen alle achtbanen door. Doe dat dus ook en geniet van de maffe sfeer op die plekjes ๐Ÿ™‚

Thies Haha, gaat Condor serieus dicht op warme dagen omdat 'ie dan te ruw is?! Bizar!

en op koude dagen is hij gewoon normaal 'omcomfortabel' zeker ? ๐Ÿคฃ

Thies Haha, gaat Condor serieus dicht op warme dagen omdat 'ie dan te ruw is?! Bizar!

Yep, de trein gaat als het warm is tรฉ hard door de baan heen. Hierdoor word het te oncomfortabel voor de gasten. Het kan zo 10 seconden schelen in rit tijd van top lifthill tot remmen.