De Efteling is enkele jaren geleden gestart met het uitbrengen van zijn iconische gebouwen en attracties in miniatuur. Met het succes van de kersthuisjes die je in tuincentra's rond de kerstperiode veelvuldig tegenkomt is dit geen gekke move. Ik heb er niet heel veel kennis van maar de huisjes lijken door Luville gemaakt te worden, een merk wat je kunt kennen van meer van deze miniaturen.
Op de Efteling Blog kwam ik zojuist het volgende artikel tegen waarin de uitbreiding van de collectie voor 2019 nader besproken wordt.
Het miniatuur van de Hoofdentree van de Efteling is maar liefst 35 centimeter groot. Verkrijgbaar voor € 90,-.
45 meter hoog gaat deze miniatuur van de Pagode natuurlijk niet! Maar de 29,5 cm grote miniatuur hoort wel in je Efteling-collectie. Extra mooi zijn de werkende lichtjes. De Pagode is te koop voor € 55,-.
Het Trollenbos is 20 cm groot en is beweegbaar. Verkrijgbaar voor € 28,-.
Een mooie herinnering aan de carrousel of natuurlijk aan theatershow CARO: miniatuur van varken met man, circa 13,5 cm groot. Verkrijgbaar voor € 18,-.
De hekjes, bankjes en het boek op standaard in de Efteling zijn iconisch voor het Sprookjesbos en dus onmisbaar in je miniatuur-dorp. Prijzen: hekwerk € 6,50, bankje € 6,-, boek op standaard € 5,-.
Speel thuis het muziekje van het sprookje De Rode Schoentjes en laat ze écht dansen! De muziekdoos is verkrijgbaar voor € 55,-.
Jij hebt vast wel eens een ritje gemaakt in Stoomtrein Aagje. Deze trein rijdt al 50 jaar rond! Daarom is er nu ook een miniatuur verkrijgbaar. 19 cm groot en voorzien van werkende lampjes! Aagje is te koop voor € 28,-.
Op de site van de AVRI kwam ik ook nog een kikkertje tegen.
Ik vind ze veelal niet zo goed gelukt. De Pagode staat scheef, het treintje heeft teveel details om in een dergelijke structuur te maken en oogt daarom vierkant. Daarnaast lijken me veel van deze items uit verhouding.
De kleine items als dat bankje en ook uit eerdere jaren het prullenmandje vond ik wel geslaagd en leuk.
Maar goed, wie ben ik 😁. Wat vind jij ervan? Heb je al artikelen uit deze serie of heb je interesse hierin?