Ik kon zo snel nog geen topic hierover vinden maar vandaag heeft Heidepark de aankondiging gedaan voor een nieuwe attractie in het oude station gebouw van de Wildwaterbaan:

Als je zo het concept art ziet zal je in een soort van voortuig komen te zitten. Ik ben benieuwd en leuk om dit jaar met de Meetup te ontdekken!

Wat een bijzonder slecht gephotoshopte concept-art... Maar ik ben wel benieuwd, de dark rides die Heide Park tot nu toe heeft zijn niet van bijzonder hoog niveau. Hoe zouden ze dat eigenlijk gaan doen met de ingang? Dit gebouw ligt compleet ingebouwd door Flug der Dämonen. Ging de wachtrij van die achtbaan eigenlijk niet ook gedeeltelijk door dit gebouw, of is dat een ander gebouw?

Toen ik de reveal orgineel zag dacht ik dat het om een nieuw halloween spookhuis ging, maar dat blijkt niet zo te zijn, mooi!

Vraag me wel af hoe ze dat gaan doen met de lage capaciteit die het Preston & Barbieri rit systeem bied

Een spookhuis darkride als nieuwe investering... dat zie je niet veel meer anno 2024 🙂.

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de rit. Kan best eens origineel uitpakken.

Heide Park heeft dezelfde eigenaren als Alton Towers. Ik ben afgelopen zomer bij Alton Towers geweest en heb de vernieuwde darkride The Curse at Alton Manor mogen beleven... Ontzettend goede effecten en technieken zijn hier toegepast. Ik verwacht dat ze deze technieken en/of baan met een nieuw verhaaltje ook gewoon toepassen in Heide Park; scheelt een hele hoop kosten, tijd en energie.

(wat me ook opviel was dat Rita en Dessert race precies dezelfde achtbanen zijn)

• Niek heeft hierop gereageerd.

LeisureLevi Dessert race

Toetje - The Ride 😉 😆

LeisureLevi Heide Park heeft dezelfde eigenaren als Alton Towers. Ik ben afgelopen zomer bij Alton Towers geweest en heb de vernieuwde darkride The Curse at Alton Manor mogen beleven... Ontzettend goede effecten en technieken zijn hier toegepast. Ik verwacht dat ze deze technieken en/of baan met een nieuw verhaaltje ook gewoon toepassen in Heide Park; scheelt een hele hoop kosten, tijd en energie.

Al enkele keren in Alton geweest, Duel wel gedaan, maar The Curse nog niet. Klinkt in elk geval goed, zoals je het beschrijft. Ik ben benieuwd wat Heide Park hier neer wil zetten.

Het station van de oude Wildwaterbaan is wel beduidend kleiner. Ik vraag me af hoe daar een Darkride in moet passen.. tenzij ze de heuvel op kunnen en het gebied kunnen gebruiken waar het hoge gedeelte van de flume lag (of eigenlijk: Ligt: Die goten zijn nooit weg gehaald), maar dan zouden we afgelopen seizoen daar al iets van gemerkt moeten hebben.