Ik was er vandaag ook en ik moet zeggen dat ik deze move van de Efteling heel goed kan begrijpen juist. Wij zitten er hier boven op als haviken maar als ik kijk als een gewone dagjes bezoeker oogt het heel anders.
Tijdens de verbouwing van de vijver hiervoor viel het de meeste gewone bezoekers niet echt op want entree is toch al een grote bouwplaats. Tijdens schansopbouw waren er wellicht wat rare blikken maar nu tijdens de opnames zien een hoop mensen dit toch als een leuk extraatje. Zeker nu de schoolreisjes er ook weer zijn zag ik vanmiddag toch menig middelbare scholier even terug komen om hier te kijken. (oftewel een grote plus voor de mensen in de rest van het park want minder schreeuwjeugd)
Daarnaast inderdaad de grote hoeveelheid aan "goedkope" marketing voor de efteling. Hoewel er door de productie om de 15 minuten leek te worden gevraagd om niet te filmen en te posten weetje dat dit natuurlijk WEL gaat gebeuren. Oftewel nu met de opnames heeft de Efteling op alle socials extra gratis reclame en straks rondom de uitzendingen wee een paar weken aandacht.
Als we dan ook nog bedenken dat de vijver nu is aangepast en ze dus de komende jaren zo terecht kunnen voor volgende opnames zal de "overlast" voor bezoekers de komende jaren een stuk minder zijn.
Bijkomend pluspuntje de muziek tussendoor bracht weer even een stukje ouderwets zomeravond gevoel terug met een biertje erbij!