luckyrik28 Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken. Vandaag gingen we naar een pretpark waar ik veel zin in had. California's Great America is een pretpark van de Cedar Fair parken en hadden sinds vorig jaar aangekondigd dat dit pretpark er mee zou ophouden met bestaan vanwege de huur contract. Dus dat is reden 1 om dit park te bezoeken, voor de rest was er ook voor mij een 800e achtbaan te behalen in dit park. En dit park was een van de beste parken die ik in Amerika bezocht vanwege de goede operations en leuke collectie attracties. We begonnen vroeg met het vertrekken van ons hotel naar dit park, want we moesten even 2 uur rijden aangezien het hotel meer rchting de parken van morgen lagen. Dan doen we een park waarbij we met onze abbo van het park van vandaag gratis naar binnen mochten. Een maal aangekomen konden we zo de auto parkeren en het bleek een mooie warme dag te worden. Als eerste gingen we het park linksom rond om alle achtbanen beet te pakken die we tegen kwamen zodat ik bij nummer 8 mijn 200e in de wacht kon slepen. En aangezien ik een van de twee toppers wilde die rechts lagen was dit een logische oplossing. We kwamen als eerste bij Flight Deck aan, de B&M inverted coaster van het park. Leuke layout maar een middelmatige inverter. Maar wel leuk om er altijd eentje mee te pakken. Daarna kwamen we bij het kinder gedeelte van het park waar Lucy Crabbie Cabbies zich bevind. En normaal gesproken moet je met een kind in deze achtbanen maar wij werden gewoon toegelaten zonder er wat van te zeggen. Makkelijke te scoren zo en we konden weer door. Toen kwamen we bij Woodstock Express en tevens de deceptie van de dag voor mij. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de walk of shame moest doen. Maar bij deze achtbaan heb je een beugel en een riempje want dat is Amerika, en ik kreeg het riempje niet dicht dus helaas was dit geen credit voor mij. Door naar een achtbaan waar ik wel in mocht Psycho Mouse. Een van de weinige Arrow Wilde Muizen die wel geinig zijn. Niet onsoepel en leuk om eens meegemaakt te hebben. Dit was wel de langste wachttijd die dag. En door naar Grizzly een van de twee houten achtbanen in het park. En dit was nog best geinig. Niet bijzonder en langzaam door de bochten. Maar wel soepel en niet pijnlijk. Dan de achtbaan die er naast staat is Demon een ouderwetse Arrow looping coaster waarbij de eerste 4 jaar alleen de twee corkscrews erin zaten. Daarna zijn pas twee loopings toegevoegd. Mooie achtbaan waarbij je door de mond van een demoon gaat uitgehouwen uit steen. Helaas reden ze met een trein en moesten we iets langer wachten. Maar het was geen vreselijke baan. Nou nog 1 en dan mijn 800e dus op zoek naar de ingang van Patriot een B&M floorless dat voorheen een stand up was. Helaas is deze nu wat flauwer nadat deze een floorless is geworden. Stand up was wel leuk geweest bij deze. En dan is het eindelijk aan de beurt voor Railblazer om mijn 800e worden maar wat denk je........ ja storing dan maar toch Gold Striker voor mijn 800e, en wat was dit een goede keuze. Wat heeft GCI een top baan neer gezet en het park het netjes onderhouden zeg. Wat een top baan en samen met Ghostrider twee toppers van de trip. Later toch maar nog eens doen. En na wat te hebben gegeten moesten we nog 1 achtbaan en die was net voor ons neus weer geopend. Railblazer vind ik wel de beste singlerail die ik gedaan heb. De andere in Six Flags had wat mindere punten maar deze ragde door het parkour heen. Wat een top baan ook weer. En daarna allerlei attracties gedaan die we wilde doen zoals een droptower en de sky ride. En rond 6 uur lekker richting het hotel en ergens onderweg wat te eten. Bedankt voor het lezen en morgen gaan we 4 kleine parken doen. Tot volgende TR
Zingo Bedankt voor je TR! Ik deel je mening over het park, ik was enorm positief verrast erdoor. Fijne operations, schoon en netjes en gewoon een fijne sfeer. De achtbanen zijn allemaal wel prima, met als zeer positieve uitstekers Gold Striker en Railblazer. Beide lagen er ook erg goed bij en reden erg fijn.