Ik vind het prijsverschil tussen de 13 inch Pro en de 13 inch Air nogal - 1.469,00 euro of 869,00 euro. Voor dat hogere bedrag krijg je o.a. een beter scherm (OLED i.p.v. LCD, 120 i.p.v. 60 Hertz) en meer rekenkracht. Maar of je het nodig hebt is een persoonlijke afweging gebaseerd op je budget en gebruik. Check de schermprestaties even in de winkel zou ik zeggen.
De laatste Pro is inmiddels 94 dagen geleden geüpdate, de laatste Air 319 dagen geleden. Ik ben altijd eigenwijs en koop zonder afwachten het laatste model van het apparaat dat ik op het oog heb en al uit is. Ook die afweging is persoonlijk. Met beiden kun je in ieder geval weer flink wat jaren vooruit.
Zelf heb ik overigens eind vorig jaar mijn iPad Pro uit 2016 vervangen voor het laatste Pro model.

De oude heb ik, om een laatste eer te bewijzen, ingelijst. Ik kan me er nog steeds over verbazen dat ik hem gewoon 9 jaar dagelijks heb kunnen gebruiken. Met Pencil erbij heeft ie me 26 eurocent per dag gekost, mijn bedrijf vanaf dag 1 de vlucht gegeven met digitaal tekenen en voor meer dan de helft van mijn omzet gezorgd. Beste aanschaf ooit?