Mooi voor de Efteling dat ze weer groei hebben doorgemaakt, ben alleen benieuwd of dit soort dingen nog ergens in de vergunningstrajecten terugkomt en ze in hun bil bijt (het gegoochel met bezoeken en bezoekers), sowieso denk ik dat het steeds lastiger gaat worden gezien ze volgens mij vooralsnog een limiet van 5 miljoen bezoekers hebben, en je kan maar tot op zekere hoogte blijven goochelen met bezoekers en bezoeken.
Het is wel knap dat ze die zo snel en zo fors groei uit de buitenlandse bezoekers weten te trekken, geeft wel aan dat het Grand Hotel een slimme keuze is, ben benieuwd of er nog meer verblijf bij gaat komen de komende jaren, want die zal gerust nodig worden als ze het verzorgingsgebied willen verruimen.
Ook omdat misschien de rek er in de Nederlandse bezoeker wel redelijk uit is misschien (gezien die niet heel veel meer groeien).
Daarnaast is het voor je inkomsten waarschijnlijk zinvoller in te zetten op rendabelere verblijfsgasten uit het buitenland die hun kaartjes niet bij de AH kopen.
Ook is het knap dat ze eea ook beter lijken te spreiden, echt hele rustige dagen heb je niet meer, en zeker het naseizoen wanneer oa kortingskaartjes aflopen zijn de drukste dagen weekenden van het jaar lijkt het soms.
Ook ben ik net als UFX wel benieuwd wat er met de abonnementen gaat gebeuren, de eerste aanzet kwam niet al te lang geleden al in de raad der wijze enquete, echter lijken ze er dit jaar nog niet aan gedurf te hebben en hebben ze daarom een wat hoger dan verwachtte prijsverhoging doorgevoerd.
Meelworm Je voelt een beetje dat het onderhoudsteam het allemaal niet redt.
Er zit wel een verschil tussen "gewoon" jaarlijks onderhoud en de grote (herbouw) projecten.
DvH is gewoon onderhoud, maar de Pirana of Doornroosje is niet echt "gewoon" onderhoud bijvoorbeeld, en je ziet dat dit soort dingen eigenlijk wel aardig lopen en lijkt de organisatie (en alle externe) dit gewoon prima volgens planning op te pakken, maar toch, de rek lijkt er wel aardig uit, dat vind ik opvallend met de Python treinen bijvoorbeeld waardoor de Python nu maar minder tijd rijd om maar binnen onderhoudsvoorschriften te blijven.