Gisterenavond bezocht ik de Light Safari in de Beekse Bergen en ik moet zeggen dat het evenement me best wel verrast heeft. Vandaar even een kort verslag 😉
Het is de afgelopen jaren een beetje een trend aan het worden dat dierentuinen in de wintermaanden een tentoonstelling van licht sculpturen in de vorm van dieren houden. Op basis van plaatjes daarvan en bijvoorbeeld ook de licht sculpturen die Phantasialand in hun Deep in Africa gebied heeft in de winter (ook al) leek me dat wel leuk. Maar niet echt heel bijzonder of speciaal. Maar zoals gezegd was ik van hetgeen ik gisterenavond in de Beekse Bergen zag best onder de indruk. Het is niet hier en daar een beestje, maar echt grote sets met veel decors en er hangt ook nog het nodige spul in de bomen. Daarnaast speelt er in elk gebied muziek passend bij de sfeer van het thema dat daar is. Elk gebied heeft dus ook nog een eigen thema om de sculpturen aan elkaar te verbinden 😉
De route is overigens behoorlijk groot en er is overal wel iets te zien. Er zijn weinig dode punten langs de route. Voor wie het park een beetje kent, de route loopt vanaf de ingang tegen de klok in naar het Afrika Dorp waar ook de nodige snacks te krijgen zijn. Met ook een aantal winterse specials die afwijken van het reguliere horeca aanbod hier. Daarnaast is er een kampvuur om marshmallows te smelten. Na die onderbreking van de route loop je tegen de klok in weer terug naar de ingang, maar dit kun je onderbreken met een bezoek aan de olifanten en giraffen stal. Terug aangekomen bij het ingangsgebied vind je een schaatsbaan, een grote blokhut om een drankje te nuttigen en ook weer het nodige food aanbod. Maar genoeg gekletst, laat ik ook nog eens wat foto's delen.
Een lekker broodje bal tussendoor 😉
Dit is dus de route!
Een bezoekje bij de olifanten inclusief twee mini's.
Het evenement duurt niet heel lang meer, maar mocht je nog in de gelegenheid zijn zou ik zeker een kijkje gaan nemen!