The_Bullgod ik denk dat de naam "Plopsa" al voldoende indicatie is voor mensen waar het om draait. Parken zoals Europa-Park, de Efteling, Phantasialand en de Walibi parken hebben allemaal ook geen logo waar duidelijk uit op te maken valt dat het om een park komt. Naamsbekendheid is het belangrijkst, een goed logo ondersteunt daar alleen bij. En een goed logo is simpel, herkenbaar en tijdloos.
En wat is er nou eigenlijk ook echt effectief veranderd aan de logo's? Ze hebben de skyline verwijderd, de helft van de tekst is nu een ander font en ze zijn naar een 2-kleurig palet gegaan per park. Al met al komt deze wijziging de herkenbaarheid op kleine schermen ten goede, is het makkelijker te gebruiken op drukwerk en bedrijfskleding, en is de identiteit nagenoeg niet veranderd.
Ik snap sowieso ook al die ophef omtrent veranderende logo's niet. De enige die ik me zo kan herinneren de gewoon op elke manier ronduit slecht is, is die van Bobbejaanland. Met de nieuwe logo's van Toverland, Thorpe Park, Plopsa en weet ik veel welke parken nog meer zijn gewoon prima. Anders dan dat het was, maar meer niet.