Goedemorgen leuke mensen!

Mijn naam is Benny en ik maak samen met mijn beste vriend Arjan al jarenlang muziek onder de naam Jack Haggis. Hoewel de muziek nogal bijzonder is en de teksten zowaar nog vreemder doen we dit al jaren met heel veel plezier. Afgelopen september waren we samen een dagje in Toverland en waren vooral onder de indruk van de Pixarus. Wat helemaal een bijzonder verhaal was, was de man die er keer op keer in ging om zovaak mogelijk over de kop te gaan. We weten zijn naam niet, maar hij legde ons uit hoe het werkte en zelfs welke plek in de Pixarus het beste was. Wij hebben deze man ge-eerd in een nummer op ons nieuwste album wat sinds vandaag beschikbaar is en omdat we zijn naam niet weten hebben we hem Meneer Tover gedoopt. Nou vroeg ik me af of jullie deze man wellicht kennen of misschien dat hij zelfs een bekende is op dit forum. Het nummer is op Spotify te vinden middels deze link:
Ik begrijp dat jullie mij geen gegevens van deze man kunnen sturen of iets, maar ik hoop dat jullie iets voor ons betekenen zodat we hem kunnen inlichten dat we door en voor hem een nummer hebben geschreven.

Groetjes en alvast een goed weekend!
Benny
Jack Haggis

Haha wat lollig, aangezien ik wekelijks in Toverland kom en er heel wat mensen ken, kan ik hierbij twee personen opnoemen.

Een langere kale man, hij heet Maarten en gaat keer op keer in Pixarus, hij is ook altijd te vinden bij Pixarus, echt een relaxte kerel.

Of optie 2: mijn kameraad, tevens recordhouder op Pixarus met 63 omwentelingen, dit is het record wat genoteerd staat, er is overigens een record van een Engelsman welke hoger moet zijn maar staat niet genoteerd bij Pixarus.

Jou bericht is gedeeld in onze Toverland groeps app waarin 80 fanatiekelingen zitten, dus ik denk dat het bericht en bijbehorende nummer wel bij de juiste persoon komt!

Dat was nog eens leuk wakker worden vanmorgen.
    Om het netjes te zeggen, een wat heb ik nou aan mijn fiets hangen moment. πŸ˜…
    Ik wist al voor dat ik het nummer had gehoord dat het over mij ging. Lol
    Heb het refrein al de hele dag in mijn kop en een lach op mijn gezicht als ik hoor of er aan denk.😁
    De knipoog in het nummer is ook super.
    Heb me speciaal geregistreerd om te reageren, een naam hoefde ik niet meer te verzinnen. πŸ˜‰

Bedankt Benny en Arjan voor dit lijflied. Lol
    Een record is leuk maar dit is beter.
    Het is trouwens geen 52 meer maar 55 . Lol

Ik kan me onze ontmoeting niet meer voor de geest halen omdat ik zoveel mensen zie.
    Hopelijk zien we elkaar weer een keer bij Pixarus. πŸ˜€

Meneer Tover
    Maarten

MeneerTover Heb me speciaal geregistreerd om te reageren, een naam hoefde ik niet meer te verzinnen.

Haha, ik ga helemaal stuk om deze actie. πŸ˜ƒ
      Welkom op het forum!

MeneerTover
        Wat tof dat we je gevonden hebben! En ontzettend bedankt voor de inspiratie! Heel mooi dat het record inmiddels verbeterd is en we hopen dat we je een beetje hebben kunnen eren met dit nummer 😁 We komen zeker nog eens naar de Pixarus en hopen je dan daar te treffen!

Jordy
          Zeker Jordy! πŸ‘
          De keuken staat inmiddels.
          Ik zie je over 3 weken weer. πŸ₯³

JackHaggis
          Jullie bedankt. πŸ‘
          Echt speciaal man, nu kan ik mijn eigen nummer in de wachtrij laten horen.πŸ˜…πŸ₯³
          Zou je de songtekst nog kunnen plaatsen ?

Nogmaals bedankt, ben nog steeds verbijsterd op een positieve manier. πŸ˜‰

Deze band klinkt een beetje als Nou en, heel leuk, Nou en heeft jaren lang bij mij op nummer 1 gestaan en dit klinkt echt leuk blijf zo doorgaan mannen.

Misschien kunnen jullie meer pretpark nederpunk maken.

MeneerTover

Wij zijn ook positief verrast over je reactie! We hoopten natuurlijk dat je het leuk zou vinden en we zijn blij dat dat gelukt is! Inmiddels kent Nijmegen je ook, aangezien we gister te gast waren bij RN7 en ze Meneer Tover hebben gedraaid met een inleidend verhaal!

Hier de tekst:
              Meneer Tover

Couplet
              In een land gevuld met spreuken, draken, schatten en gevaar.
              Staat een schitterende tovertoren maar daar woont geen tovenaar.
              Het is het huis van meneer tover en hij is geen tover- maar kunstenaar.
              Daar rookt hij zijn kruiden, die maken hem minder zwaar.

Refrein
              Hij vliegt uren in het rond in zijn stalen vliegmachine.
              Showt de mooiste trucen uit zijn doos, met flair en discipline.
              En voor de mensen op de grond slaat hij nooit een rondje over.
              Meneer Tover.

Couplet
              Meneer Tover deelt graag zijn kennis, kunde, kunsten en machine.
              Zijn apparaat lijkt wel magisch maar hij zegt hoe je het moet bedienen.
              Hij leert je vliegen als een vogel.
              Of je nou ligt bent of heel zwaar.
              Meneer Tover is geen charlatan maar een loopingkunstenaar

Refrein
              Hij vliegt uren in het rond in zijn stalen vliegmachine.
              Showt de mooiste trucen uit zijn doos, met flair en discipline.
              En voor de mensen op de grond slaat hij nooit een rondje over.
              Meneer Tover.

Brug
              52 keer
              Dat is zijn record
              Het is niet genoeg hij wil meer
              Dus kijk omhoog
              Wie draait daar in het rond?
              Het is Meneer Tover
              Meneer Tover
              Meneer Tover

JackHaggis

Leuk man, heb net een stukje geluisterd via radio gemist.
                Jammer van je bevroren tomaat.
                Ik heb het idee dat we kwa droge humor wel op 1 lijn liggen.
                Kan me goed voorstellen dat als je een dagje Toverland doet en ziet een 'oudere' man de hele dag door de lucht tollen een beetje 'appart' is.
                Iedereen heeft zo zijn eigenaardigheden. πŸ˜…

Bedankt voor de songtekst, er waren 2 woorden die ik niet goed verstond.

Wat ik ook leuk vind aan het nummer, ik weet niet of dat toeval is, zijn dat die blazers in het begin me aan Rowen Hèze doen denken.

Ik zal me ook eens gaan verdiepen in de rest van jullie oeuvre.

Groetjes Meneer Tover