Marco Ik heb net even gekeken, maar het hotel staat op een klif en niet op een steile helling. Bij PortAventura is het wel een steile helling met een klein plateau waar de zuivering op staat.
Wat is moeilijk bouwen. Op diverse lagen van kliffen, of op een "helling" die we in Zuid Limburg als niet meer dan "vals plat" zouden bestempelen??
Op de foto zie je natuurlijk niet heel exact hoe stijl de helling is.. maar aangezien je zelfs nog een stuk van Dragon Khan zit die boven de bomen/struiken uit steekt, wetende dat DK ruim 400m verder staat, kan die helling nooit dusdanig heftig zijn dat het een probleem gaat vormen voor enig bouwproject.
Marco Op maps staat dat het een drinkwaterbedrijf is en het ronde vat aan de zijkant is vast en zeker het sedimentvat. Ben jij weleens vanaf de Efteling naar Tilburg gereden? Dan is het aan te raden om rondom de afslag richting ringlaan noord even je neus dicht te houden, vaak stinkt het daar naar een wind waar je serieus trots op mag zijn.
Eigenlijk nooit last van gehad op die weg. Maar je hebt het dus over een waterzuivering die in eerste instantie in de open lucht is, en niet in een gesloten ruimte die eventuele stank binnen houdt. Daarnaast: Als die zuivering bij Port Aventura zo zou stinken, dan zou je hem dus ook vanaf bijvoorbeeld Tutuki Splash of Furious Baco en zelfs het Hotel Mediterannea moeten kunnen ruiken. Dat is niet zo, dus het zal allemaal wel mee vallen.
Ron Het is me even teveel uitzoekwerk, maar de meeste van die restaurants zijn volgens mij juist onderdeel van de resorts.
Volgens hun websites hebben ze 32 overnachtingsdingen (niet alleen hotels, maar ook huisjes en campings). Met nog 7 meer die op "Opening soon" staan. Dan kom je op 39 totaal uit.
Volgens diezelfde site hebben ze nog 29 losse restaurants daar bovenop met de naam Margaritaville en nog eens 6 restaurants in vliegvelden. (35 in totaal)
Dan hebben ze ook nog een rijtje aan "Landshark Bar & Grills" en "5 O'CLock Somewhere Bars" Al lijkt het er op dat ze daarbij weer wél de versies die in de hotels liggen mee gerekend hebben. Al is me dat niet helemaal duidelijk
In principe zijn er momenteel dus meer losse restaurants dan hotels met een restaurant erbij, maar zal dat binnenkort wisselen wanneer de 7 onder constructie zijnde hotels openen. De kans is echter groot dat er tegen die tijd ook weer nieuwe restaurants openen, dus de restaurants zullen wel net iets groter zijn dan de hotels. Zeker als er in elk hotel nog een restaurant ligt dat je eigenlijk mee moet tellen (ik weet niet of elk hotel ook een restaurant heeft).
Als er een Margaritaville in Port Aventura komt (ongeacht restaurant of hotel) dan zou het wel meteen de eerste in Europa zijn.