asuran en eerlijk gezegd Droomvlucht heb ik nog nooit gezien op social media
Droomvlucht is de populairste Efteling attractie en wordt ook door de internationale gast enorm gewaardeerd. Ik denk dat algoritmes en de specifieke groep mensen die je volgt, jou gewoon een iets ander beeld geven.
Feit is dat de Efteling haar internationale roem heeft behaald met thematisatie. De term “Dutch Disneyland” wordt regelmatig opgegooid door de internationale toerist, en dat is zeer zeker niet vanwege de achtbanen. Achtbanen zijn makkelijke marketing, de Efteling heeft de capaciteiten in huis om voor iets uniekers te gaan. En aan het einde van de dag is dat unieke hetgeen waar de gasten voor komen.
Dat neemt niet weg dat er bij een uitbreidingsgebied van het formaat van Strookrijk vanzelfsprekend 1 of 2 nieuwe achtbanen bij zullen komen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat iets van het kaliber van Taron gaat worden (waarvan ik niet snap dat je dat een “familieachtbaan” kunt noemen). De Efteling heeft met Baron 1898 en de Python al prima wat thrill-achtbanen in huis voor een park dat zich vooral op families focust. Circus Balancé had een mooie gelanceerde familieachtbaan geweest, ik ga ervanuit dat ze dat idee nog wel doorontwikkelen.