Hallo beste clubbers,
Het is weer eens tijd voor een trip report van onze hand.
Afgelopen woensdag zijn we maar eens richting de polder gereden voor een bezoek aan Walibi Holland. Voor Jesse zijn 2e bezoek, maar sinds hij met een beetje hulp in zijn schoenen op 1.41 meter (was dus niet nodig achteraf) werd gemeten staan er een hoop nieuwe uitdagingen voor hem. Tijd voor een WH coaster bingo jacht voor Jesse dus.
Jesse heeft zich in opperste stemming opgeworpen tot de "vlogger" van die dag waar we een aardige video reportje van hebben kunnen maken.
Hier onder het verslag door middel van stil staande beelden:
Met frisse zin op pad met een rondje door het park. Het park oogt verzorgd en vrolijk. Heeeel veel wespen, dat wel maar dat kan de pret niet drukken.
"fleurig" plaza/mainstreet.
Coole kever
Het park is de afgelopen jaren aardig "vlot" getrokken 😛
Tja, het is weer eens wat anders...
"Untamed" was nog gesloten. Bij aankomst aldaar waren ze met klimmers bezig in de eerste 2 inversies dus we gingen starten met "Goliath". Jesse zijn eerste rit hierop werd er eentje op de derde rij van achter. Hij beviel hem goed. We zijn er later op de dag nog een paar keer terug gekomen en hij heeft zelfs de blinddoek challenge gedaan. 😃
Jesse is aan het oefenen voor zijn "vlog"
De shot die niemand heeft 😃
Zoommmm! :C
De volgende coaster om de bingo af te vinken is "Lost gravity". Ook deze Mack baan kon rekenen op een prima beoordeling van Jesse. Hier was s'middags wel de langste wachtrij maar met iets over een half uur was het prima te doen. Veel hysterie in de wachtrij vanwege de wespen van tiener meisjes wat op zich prima amusement was 😃
In de tussentijd was er nog steeds geen beweging op "Untamed" dus besloten wij ons rondje te vervolgen richting "Speed of Sound". Onderweg daar naar toe hebben we ook de "Thomahawk" even mee gepakt.
"SoS" had Jesse bij een vorig bezoek al gedaan dus hier geen verrassingen meer voor hem.
Na wat heen en weer uitdagen van de fontein vervolgde we onze weg naar "Platform 13" Ook deze had Jesse al gedaan maar hij kom er zich niet veel meer van herinneren. Vermoedelijk ver weg gestopt na de ervaring in de wachtrij met de aanstormende metro op het oversteek punt 😃
Ondanks dat je weet dat het er zit schrik je je toch telkens de kolere op dat punt. 😛
Het werd tijd om maar eens te kijken of er beweging was te vinden bij "Untamed" Jesse en Harkmeisje even laten uitrazen voor het podium waar een mooie laag schuim op gespoten lag. 😉
Eerst toch maar naar "El Condor" gelopen om te kijken of we deze gelijk mee konden pakken. Dan konden we vanaf dat moment ons volledig op "Untamed" gaan richten. Daar aangekomen stond de trein leeg halverwege de lift hill en dat is meestal geen goed teken. Onze Coasterbingo jager begon wat zenuwachtig te worden nu er 2 van zijn lijst niet operationeel waren. Dan maar weer een ritje op de "Goliath"
Toen we daar uitkwamen en richting "Spaceshot" liepen zagen we actie op "Untamed". Jesse was duidelijk opgelucht (hij niet alleen trouwens 😃 )
We zijn in de rij gaan staan die uiteindelijk op een klein halfuurtje uitkwam om in het midden van de trein in te kunnen stappen.
Jesse was vol extase toen hij eruit kwam. Ik kan goed begrijpen waarom. De laatste keer dat ik zelf zo euforisch uit een achtbaan stapte was mijn eerste rit in "Taron". Deze "Untamed" staat daar toch wel gelijk aan. :C
Nog een coaster te gaan en we hadden alle 3 de bingo weer compleet. "El condor". Hoera! :R Ooit mij zelf voorgenomen om deze nooit meer te doen. Maar om Jesse er alleen in te zetten kon ik ook niet maken.
Ik kwam er verrassend zonder blessure uit ditmaal maar Jesse was er erg duidelijk over. "het beste gedeelte is het station" "daar kon ik uitstappen" aldus Jesse 😃
Succes! 😃
storing :S
Nu we alle coasters hadden af kunnen vinken was het tijd om een hapje te eten. Omdat Jesse nogal onder de indruk was van de fontein zijn we bij WAB club neergestreken voor pizza en pasta. (Goede porties voor acceptabele prijs trouwens) Helaas was de stem van de fontein ook een hapje eten want er was tot Jesse zijn teleurstelling enkel muziek te horen.
Na het eten besloten we om de "Crazy River" nog even mee te pakken voor het schemer zou worden en we niet meer de kans hadden om op te drogen. "We willen immers niet zeiknat de auto in natuurlijk" zei ik. Nou dat zou nog een andere wending krijgen die avond.
Om de avond af te sluiten besloten we om verder nog enkel het rondje "Goliath", "Untamed" en "Lost Gravity" te gaan lopen. Zo veel mogelijk.
Dat resulteerde in nog 2 ritjes in "Lost Gravity" en nog 1 rondje droge omstandigheden in de "Goliath" en "Untamed" Daarna ging het mis qua het weer. Op het moment dat we aan het inschepen zijn bij de "Goliath" begint het aardig door te gieten. Jesse die door had dat dit geen fijne rit zou worden, was zo pienter gauw een blinddoek te vragen om zijn ogen te ontzien voor de regendruppels 😛
Bij terugkomst in het station waren we volledig doorweekt. Als nog zeiknat de auto in dus 😃
Daarna maar gewoon weer bij "Untamed" onze rondjes gaan draaien tot sluiting. 1 x frontseat en 3 x Backseat in het donker. Backseat is bij deze baan toch wel de beste plaats om te zitten en in het donker is de baan nog waanzinniger om te doen.
We hebben genoten in het Park. Veel vooruitgang sinds ons laatste bezoek. Niet te druk en tot 23:00 uur alle tijd. "Untamed" heeft ons positief verrast. Wat een goed geslaagde ombouw van "Robin Hood"
Onze Jesse was moe en voldaan en op de dijk richting Harderwijk waren zijn luiken al gesloten.