Ik heb niet echt en voorliefde voor kermis of pretpark, maar kermissen zijn voor mij vaak wat beter te bereiken in de spaarzame weekenden dat ik vrij ben, dus de meeste foto's maak ik meestal op de kermissen. Pretparken zijn dus een wat ondergeschoven kindje, dat komt mede doordat ik door mijn omvang nergens in kan. Dat neemt niet weg dat ik toch al heel wat jaren in Slagharen kom (vanaf 1979) en daar al een jaar of wat een abonnement op heb. Met dat abonnement kan je ook 5x per jaar naar Bobbejaanland en Moviepark. Vorig jaar zijn we in Bobbejaanland geweest, dis jaar was Moviepark aan de beurt.
Ik las vanmorgen een post over het achteruit hollen van Moviepark, dat deed mij herinneren aan ons bezoek van dit jaar en dat ik het toch wel een geinig park vind. Ik maakte dit keer de fout om de auto bij de buren van Schloss Beck te parkeren. Ik maak er soms een sport van om gratis te parkeren bij pretparken. Ik kom nog uit een tijd dat parkeren bij de meeste pretparken nog geen melkkoe was. Ik kan het makkelijk missen, maar vind die €8 best overdreven veel geld voor een parkeerplekje. Op google maps lijkt de afstand vanaf Schloss Beck tot Moviepark niet schokkend ver, maar toen ik die 500M smiddags terug moest lopen bij 30C dacht ik nog even aan die €8 die opeens niet zo gek meer leek.
We waren er al vroeg, zo rond half tien. We moesten het abonnement van Slagharen laten zien bij de kassa waarna een entreebewijs kregen. Er werd alleen gekeken naar het abonnement, niks gescand. Nu doet dat het boefje in mij denken dat ik dan wel meer dan die 5x naar Moviepark zou kunnen, of volgend jaar wel een goedkoper abonnement kan nemen. Inmiddels is het Platinum abonnement voor 2024 al binnen hoor, maar toch...
Het park ligt er best mooi bij. Al zijn er sommige stukken die echt wel wat beter zouden kunnen. Iedereen kijkt anders naar dingen. Mijn kermishart deed toch wat pijn bij het zien van de Wellenflug. Wat ziet die attractie er oud en vaal uit zeg! Het is dat de foto die ik er van maakte laat zien dat het in een pretpark staat wat nog in bedrijf is. Vanuit een andere hoek lijkt het net alsof de attractie al wat jaren verlaten is. The lost temple was tijdens ons bezoek gesloten. Voor mijn zoon een domper, hij is gek van dino's.
Voor de rest hebben we een leuke dag gehad. Toch eens kijken of ik de drive kan vinden om wat af te vallen zodat ik volgend jaar in wat meer attracties mee kan. Ik ben nu wel in wat attracties geweest hoor, maar achtbanen lukt niet meer. Eigen schuld, dikke bult.
Foto's: