Cornelius zou zo’n baan in Nederland verschijnen, dan was men lyrisch..
In principe is iedereen in Nederland over elke nieuwe achtbaan van formaat wel enthousiast denk ik, maar dat sluit niet uit dat er tegelijkertijd kritiek kan zijn.
Ik vind het bijvoorbeeld teleurstellend dat we in Nederland na lang wachten eindelijk een B&M kregen, en er nu zelfs twee hebben, en dat het mijn twee minst favoriete B&M-typen zijn. Gelukkig komt Fenix redelijk tegemoet aan de veelgehoorde klacht over wing coasters en maakt de Baron veel goed met de thematisering, maar ik zou een moord doen voor een invert, een hyper of een flying. Goldrush in Slagharen heb ik nog niet gedaan, maar van een afstandje is het een gemiste kans om een achtbaan van kaliber neer te zetten. Het lijkt mij een downgrade ten opzichte van de Looping Star.
Je hoopt altijd op een baan die bij de top hoort, en als men dan voor iets minders kiest zit de deur weer voor een hele lange tijd op slot - en dat is in Nederland nog meer het geval dan in een park als Kings Dominion waar toch vaker achtbanen van dit kaliber worden neergezet.