• WereldwijdBouw
  • B&M wingcoaster 'Rapterra' opent in Kings Dominion in 2025

Philosopher Tja, ik zie het.
Maar waar zou dit aan kunnen liggen? Is de track niet smooth, ligt het aan de wielstellen van de trein of zou het beide kunnen zijn?

Als het de track is, hebben ze wel een probleem, want de wielstellen kun je gewoon afstellen.

Een wing-design zal dat gehobbel alleen maar verergeren omdat je naast de track hangt. Ik vind het er erg slordig uitzien voor een baan die nog niet eens open is. Zou Kings Dominion dit zo accepteren?

Dat is echt slordig, vriend van mij vroeg of het misschien aan gewicht lag? Dat dit een lege trein was, maar dan moet je wel erg veel gewicht erin doen om hem minder te laten stuiteren.

Nou het ligt vooral aan de hoek waarin de video is opgenomen. De "bobbels" zijn een compleet normaal fenomeen door het inbrengen van warmte met lassen, en door het ontwerp van de wingcoastertreinen wordt dat effect uitvergroot. Geloof niet dat dit nu heel veel erger is dan bij andere wingcoasters.

Cornelius Als je goed kijkt zie je de hobbels in de track ook. Inderdaad best slordig!

Ik zie het ook. Hoe komen die hobbels dan in de track terecht?
    Als dit al tijdens de productie ontstaat, dan mag B&M echt snel naar de fabrikant gaan kijken. Want daar zou nog wat gedaan kunnen worden. Transport en opbouw gebeuren toch via andere bedrijven. Wat zou B&M daar zelf nog aan kunnen doen?

RickMarkestein Dit inderdaad. Ga voor de grap maar eens naar andere detail opnames kijken van gelanceerde achtbanen, het zou je verbazen hoeveel op en neer en zijwaarts er bewogen wordt.

2 maanden later
    Niek heeft de titel veranderd naar B&M wingcoaster 'Rapterra' opent in Kings Dominion in 2025 .
    15 dagen later

Erg positief verrast door hoe goed de aankleding rondom de baan is. Dit is echt wel beter aangepakt dan een kale B&M.

RickMarkestein Nou het ligt vooral aan de hoek waarin de video is opgenomen.

Dat niet alleen, het is volgens mij ook heel ver ingezoomed en je ziet ook de beeldstabilisatie aan het werk van de camera telefoon. Ik denk als je gewoon naast de baan staat, dat hij er gewoon strak in ligt.

B&Ms ( en volgens mij ook Vekoma ) werken met een toegestane afwijking van 5mm op de baandelen.

Zingo Erg positief verrast door hoe goed de aankleding rondom de baan is. Dit is echt wel beter aangepakt dan een kale B&M.

Wel een kaal station bij al die theming. Soort Fēnix dus

7 dagen later

De eerste mensen zijn er al in geweest, waaronder Coaster Studios. Ik was met deze video erg benieuwd naar hun reactie op de rit, maar was verbaasd hoe er niks werd gezegd over de soepelheid van de baan. Sterker nog, ze leken het juist best wel goed te vinden, wat me verbaast als je kijkt hoe ze over de launchtrack heen stuiteren.

Hm, je ziet de trein gewoon wapperen op de launch... bijzonder 🤔