Volgens de Kings Dominion-fansite KDFans.com wordt de vervanger van de in 2019 gesloopte Intamin Suspended Catapult-coaster "Volcano, The Blast Coaster" een gelanceerde B&M-wingcoaster welke zal openen in 2025. Dat jaar is het seizoen waarin Kings Dominion haar 50 jarig jubileum gaat vieren.
B&M wingcoaster 'Rapterra' opent in Kings Dominion in 2025
Dit is de lay-out naar het schijnt:
- Bijgewerkt
Philosopher Volgens de Kings Dominion-fansite KDFans.com wordt de vervanger van de in 2019 gesloopte Intamin Suspended Catapult-coaster "Volcano, The Blast Coaster" een gelanceerde B&M-wingcoaster welke zal openen in 2025. Dat jaar is het seizoen waarin Kings Dominion haar 50 jarig jubileum gaat vieren.
Krijgt het park dan eindelijk hun wingcoaster? Een paar jaar geleden waren er ook al geruchten, maar dan over een versie met een gewone lifthill ipv launch.
En een NoLimits creatie van deze layout
De 1e baandelen voor dit nieuwe project zijn onderweg naar Kings Dominion vanuit de Amerikaanse filiaal van Bolliger & Mabillard.
Mooie kleur. Wel jammer van de layout. Ongetwijfeld een hele leuke achtbaan, maar ook wel een beetje slappe hap voor een baan met deze afmetingen.
De layout lijkt me niet slecht.. maar het is wel een type baan en layout die gewoon schreeuwen om veel near-misses. Die zijn op de simulatie nog niet te zien (en op zich verwacht ik er ook niet veel van). Het is wel te hopen dat daar nog een paar dingetjes voor komen.
Liampie Wel jammer van de layout. Ongetwijfeld een hele leuke achtbaan, maar ook wel een beetje slappe hap voor een baan met deze afmetingen.
Als ik kijk naar de afbeelding van @CoasterAnne dan zit er wél een launch in, dat maakt hem wellicht wat interessanter dan een 'reguliere' wingcoaster?
Een B&M Wing blijft natuurlijk altijd een wat slappere baan, maar hopelijk zit er theming in die net zo iconisch kan worden als de Roll Out van Volcano. Dat is natuurlijk een grote ask, maar het is wel waar ik persoonlijk op hoop.
Ziet eruit als een heerlijk baantje. Wing moet niet intens zijn, en over de near-misses, hoeft voor mij ook niet per sé. Wel leuke gimmicks, maar ik vind naar een trein van een wingcoaster kijken al erg tof. Mooi om te zien hoe sierlijk ze over de baan rijden.
Prima toevoeging voor Kings Dominion. Zal onder het publiek vast populair zijn. Binnen de fan community zal het zo'n baan worden die na de openingsdag meteen in de vergetelheid is geraakt. Doet weinig na de eerste twee elementen.
Cornelius zou zo’n baan in Nederland verschijnen, dan was men lyrisch..
In principe is iedereen in Nederland over elke nieuwe achtbaan van formaat wel enthousiast denk ik, maar dat sluit niet uit dat er tegelijkertijd kritiek kan zijn.
Ik vind het bijvoorbeeld teleurstellend dat we in Nederland na lang wachten eindelijk een B&M kregen, en er nu zelfs twee hebben, en dat het mijn twee minst favoriete B&M-typen zijn. Gelukkig komt Fenix redelijk tegemoet aan de veelgehoorde klacht over wing coasters en maakt de Baron veel goed met de thematisering, maar ik zou een moord doen voor een invert, een hyper of een flying. Goldrush in Slagharen heb ik nog niet gedaan, maar van een afstandje is het een gemiste kans om een achtbaan van kaliber neer te zetten. Het lijkt mij een downgrade ten opzichte van de Looping Star.
Je hoopt altijd op een baan die bij de top hoort, en als men dan voor iets minders kiest zit de deur weer voor een hele lange tijd op slot - en dat is in Nederland nog meer het geval dan in een park als Kings Dominion waar toch vaker achtbanen van dit kaliber worden neergezet.
- Bijgewerkt
Liampie In principe is iedereen in Nederland over elke nieuwe achtbaan van formaat wel enthousiast denk ik
Tja, Nederland (maar ook België) en achtbanen van formaat.
Helaas zijn dat 2 dingen die niet samen gaan. De beste achtbanen die wij hier hebben, zijn zelfs Europees gezien veels te klein/kort. En ondanks dat vind ik zr zo ook vaak niet echt tot de beste van Europa behoren.
The_Bullgod De beste achtbanen die wij hier hebben, zijn zelfs Europees gezien veels te klein/kort.
Met Untamed en Troy en in mindere mate Goliath, Fenix, en Lost Gravity doen we het op Europees niveau best prima hoor. Untamed en Troy kunnen wat mij betreft zelfs mee in de wereldtop. Laat staan België met Kondaa en Ride to Happiness.
Meint ja, dat ben ik wel met je eens. Maar kijk je puur naar lengte, hoogte, snelheid, inversies etc, dan doen we juist totaal niet mee. En vooral juist dat laatste bedoelde ik dan ook.
Ondertussen ligt er al track voor deze baan.
Komt Volcano misschien toch op een bepaalde manier terug in het park