Gisteren ben ik op de bonnefooi naar Walibi gegaan. Gezien de rest van de kerstvakantie hopeloos lijkt te verregenen en de lente nog zo ver weg lijkt, was de winderige maar droge zaterdag de ideale dag om even naar de polder te rijden. Ik had nog niet eerder Walibi in het donker ervaren - ik heb niks met Fright Nights dus die sloeg ik altijd over. Kon ik ook gelijk mijn nieuwe fotocamera eens uitgebreid testen in heel ander licht!
De dag was vrij rustig. Ondanks dat een derde van het park dicht is, voelde het nergens druk. Alles werd met 1 trein gereden helaas waardoor er toch een paar aardig lange rijen ontstonden. Maar Goliath kwam nauwelijks boven de 10 minuten uit en ik kon toch bijna overal zo in als single rider dus echt erg vond ik het allemaal niet.
Condor was een van de 'Ride with Lights' attracties. Het zag er best spectaculair uit, de lichtshow op maat van een bombastische versie van Carol of the Bells was lekker over de top. Al had ik wel het idee dat het tijdens de rit weinig verschil uitmaakte omdat het gros van de muziek en lichten al voorbij waren voordat de trein bovenaan de lift was. Maar toch leuk gedaan.
Door het hele park waren ook losse lichtinstallaties geplaatst, met vaak ook grote rode knoppen om iets extra's te veroorzaken (licht en geluidseffecten). Overdag stelt het niet zo heel veel voor, maar zodra het donker werd hing er een prima sfeertje.
Door de kou had ik het idee dat Goliath niet erg rap ging, maar gelukkig werd dat ruimschoots gecompenseerd doordat de rit in het donker was. Het uitzicht over het park met alle lichtjes is erg tof, maar überhaupt Goliath in het donker (uiteraard rechtsachterin) is iets wat ik nog niet eerder had gedaan.